Seminarium dotyczące opakowań dla branży spożywczej
Jeszcze jednym kierunkiem oczekiwań jest chęć otrzymywania takich opakowań, które umożliwią klientom lepsze zarządzanie ich zapasami. Staje się to powoli poprzez wprowadzanie takich opakowań, które dzięki szczelnemu zamknięciu są w stanie o wiele dłużej utrzymać świeżość produktów. Następuje to przy pomocy rozmaitych opcji, w które wyposażone są najnowocześniejsze opakowania dla sektora spożywczego. Wymienić tu należy choćby opcje typu „złóż i zamknij”, „zerwij i zamknij”.
Tak jest dla przykładu w opakowaniach typu Ham Rol, gdzie produkt jest zrolowany na elastycznej folii, która jednocześnie zachowuje hermetyczne zgrzewy lub typu Ham Wallet, w których opakowanie wykonano w kształcie portfela, co pomaga mu w zachowaniu świeżości produktu.
Jak już wspomniano jedną z podstawowych funkcji opakowania stało się wykorzystywanie go do celów promocyjnych. Jednym z najciekawszych przykładów wyróżnienia produktu za pomocą opakowania umieszczonego na ciasnej sklepowej półce jest wprowadzony przez firmę Sealed Air Cryovac, system Slicepak.
Jest on przeznaczony do pakowania serów oraz przetworów mięsnych w plastrach. Bazuje na technologii pakowania w zmodyfikowanej atmosferze gazu. Opakowanie tego typu posiada sztywną płaską tackę barierową ze styropianu. Ponadto składa się z przezroczystej folii termokurczliwej o właściwościach „antifog" z możliwością nadruku. Folia przylega do produktu, przez co w opakowaniu zachowana zostaje minimalną przestrzeń między jego ściankami a produktem. Tym samym ograniczeniu ulega powierzchnia potrzebna do ekspozycji produktu na sklepowej półce. Opakowanie ułatwia również pionową ekspozycję towaru oraz gwarantuje jego lepszą widoczność i atrakcyjny wygląd. W tej chwili już Slicepak stopniowo wypiera tradycyjne opakowania, wykorzystujące folię elastyczną.
Zdaniem Fabrice’a Roy, dyrektora firmy Sealed Air Cryovac istnieje kilka czynników w konsumpcji żywności, które wpływają na jej pakowanie. I co ważne opakowanie musi odpowiadać na każdy z nich.
Pierwszym ze wspomnianych czynników jest zdrowie i bezpieczeństwo, odnoszące się do spożywanej żywności. Ten czynnik jest zaspokajany przez szczelne opakowanie oraz odpowiednie warunki, w których przeprowadzany jest proces pakowania żywności. Drugi z czynników, to troska o środowisko naturalne. W odniesieniu do niego opakowanie powinno być maksymalnie lekkie i podlegające recyklingowi. Ponadto użytkownicy chcą też większego komfortu i wygody jeśli chodzi o pakowanie żywności, a tę potrzebę najlepiej wypełniają designerzy, tworzący pomysłowe wizerunki opakowań.
Firma Sealed Air jest wiodącym producentem innowacyjnych materiałów i systemów do opakowań ochronnych, prezentacyjnych oraz opakowań do żywności do zastosowań przemysłowych oraz dla rynku konsumenckiego.
- Strony:
- 1
- 2