Jeden z głównych indyjskich producentów oleju spożywczego, B.L. Agro Industries Ltd., posiada obecnie szeroką gamę pomysłowych, lekkich, bezpiecznych, nadających się do recyklingu i niedrogich butelek PET dla swoich kultowych marek olejów spożywczych, w tym - butelki 2 l i 5 l z uchwytem o unikalnym wyglądzie; udało się to osiągnąć dzięki wsparciu firmy Sidel.
Wybór PET jako materiału przez firmę B.L. Agro był w Indiach prawdziwie pionierską decyzją. Firma zdołała połączyć przełomowe innowacyjne projekty z poprawą poziomu komfortu użytkowania za pomocą butelek z uchwytami, które dzięki swojej przezroczystości pozwalają lepiej wyeksponować oryginalne, smaczne i zdrowe produkty - "czystą perfekcję", zgodnie z mottem firmy. Po instalacji kolejno trzech linii w latach 2014-2019, produkujących butelki PET o pojemności od 200 ml do 5 l, wciąż rosnące zaufanie firmy B.L. Agro do PET i Sidel, doprowadziło do wzrostu jej udziałów w rynku w tym dynamicznym regionie, jak również umożliwiło zdobycie przez tego wiodącego gracza wielu nagród na rynku indyjskim.
Konsumpcja oleju spożywczego w przeliczeniu na mieszkańca w Indiach wynosi około 17 kg rocznie i obecnie wzrasta o około 8% rocznie. Wcześniej większość olejów spożywczych w kraju była pakowana w 15-kilogramowe metalowe puszki, a obecnie cały ten segment zmierza w kierunku opakowań konsumenckich.
Pierwszym opakowaniem, które zastąpiło puszki, była torebka foliowa, która w pewnym momencie stanowiła około 80% do 85% wielkości sprzedaży. Następnie zwrócono się w stronę sztywnych opakowań, konkretniej - butelek PET. - Rynek niepokoi się ekologicznymi skutkami stosowania torebek foliowych, ponieważ nie nadają się one do recyklingu - wyjaśnia Ashish Khandelwal, dyrektor wykonawczy w B.L. Agro. PET zapewnia szereg korzyści, szczególnie biorąc pod uwagę, że nadaje się do pełnego recyklingu bottle-to-bottle, oferując możliwość ograniczenia ciężaru - co znacznie zmniejsza ilość zużywanej żywicy PET i pozwala na dużą elastyczność projektowania, przejrzystość, przystępność cenową, a przede wszystkim - pełne bezpieczeństwo żywności.
Udane partnerstwo w ramach PET nadal się rozwija
B.L. Agro należy do producentów olejów spożywczych, którzy wcześnie rozpoznali nowy trend prowadzący w kierunku opakowań PET. Posiadając osiem obiektów w okolicy Bareilly na północy Indii, B.L. Agro prowadzi jeden zakład pakowania i dwa zakłady rafinacji. Ta rodzinna firma została założona w 1945 roku i obecnie produkuje Bail Kolhu - olej musztardowy, który jest wiodącym produktem we wschodniej i północnej części Indii, ze względu na przypisywane mu właściwości zdrowotne. Oprócz tego, B.L. Agro produkuje pod marką Nourish, która obejmuje produkty spożywcze i całą kategorię rafinowanego oleju, na przykład - słonecznikowego, fasolowego, ryżowego i sojowego.
- Skupiamy się na jasnym celu: produkcji, przetwarzaniu i wprowadzaniu na rynek najczystszych możliwych produktów, dostarczając smaczniejsze i zdrowsze rozwiązania spożywcze naszym konsumentom, a także mocno wierząc w stworzenie marki, która oferuje klientom produkty nieobciążające zbytnio budżetu i pochodzące ze zrównoważonych źródeł - mówi Khandelwal.
Około dwudziestu lat temu, firma B.L. Agro uświadomiła sobie możliwości, jakie może przynieść butelkowanie wysokiej jakości olejów spożywczych w opakowania PET. Było to szczególnie widoczne przy analizowaniu sposobu wyróżnienia marki i doświadczeń konsumentów.
- Zawsze wierzyliśmy, że dobre doświadczenia podczas użytkowania są istotne i dlatego już w 1999 roku przeszliśmy na opakowania PET - mówi Pradeep Hada, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w B.L. Agro. - Kiedy zaczęliśmy projektować pojemniki, chcieliśmy osiągnąć coś zupełnie innego od tego, co było wówczas dostępne na rynku, aby wyróżnić naszą markę na tle konkurencji. Będąc pionierami w dziedzinie opakowań PET dla olejów spożywczych, jako pierwsi w Indiach wprowadziliśmy butelki 2 l i 5 l z uchwytem - dodaje. Obecnie, B.L. Agro posiada szeroką gamę formatów: butelki 200 ml, 500 ml i 1 l w pudełkach amerykańskich, butelki 2 l i 5 l w kartonowych opakowaniach zbiorczych, a także słoiki PET o pojemności 15 l, które są wspierane przez doświadczenie i wiedzę firmy Sidel w ramach technologii rozdmuchiwania - obejmując w sumie 140 zróżnicowanych jednostek magazynowych.