Projektanci firmy Sidel opracowali koncepcję butelki NUUK, czerpiącą inspirację z czystości lodu i jego zróżnicowanych kształtów. Nazwa marki NUUK pochodzi od stolicy Grenlandii i fiordów, z których słynie region. Hasło Frozen, Authentic, Unique podkreśla atrybuty marki, ściśle związane z wodą i jej wyjątkowymi właściwościami. Wytwarzana z bezbarwnego, w 100% pochodzącego z recyklingu materiału PET (rPET) butelka NUUK jest opakowaniem zaprojektowanym z myślą o wodzie najwyższej jakości czerpanej z fiordów.
Czysty, wyrafinowany i wyrazisty kształt butelki o pojemności 500 ml wyróżnia produkt znajdujący się w środku, a jednocześnie odzwierciedla esencję marki. Dzięki asymetrycznemu kształtowi butelka NUUK wyróżnia się na półkach i przykuwa wzrok klientów - odciągając go jednocześnie od innych produktów.
Zamrożona butelka wybijająca się spod lodu
- Kształt odwzorowujący lód w dolnej części butelki stanowi jej ogromny atut, a zarazem wzmacnia jej konstrukcję. Nie da się ukryć, że tego rodzaju rozwiązanie przywodzi na myśl skojarzenia z butelką wybijającą się spod lodu - wyjaśnia Laurent Lepoitevin, inżynier ds. projektowania opakowań w firmie Sidel. Podstawa butelki nawiązuje do oryginalnej inspiracji, na której opiera się projekt - przywodzi na myśl lodowiec górski i jest produkowana z wykorzystaniem opatentowanego przez firmę Sidel rozwiązania Base Over Stroke System (BOSS). Mechaniczne formowanie, które odbywa się w trakcie procesu rozdmuchiwania, optymalizuje rozkład materiału w docelowym profilu podstawy butelki. Co więcej, jednorodny proces rozdmuchiwania pozwala na wykorzystanie najmniejszej możliwej ilości materiału. Szeroka niebieska zakrętka o kształcie przywodzącym na myśl lód podkreśla ekskluzywny wygląd opakowania, jednocześnie gwarantując lepsze postrzeganie marki przez konsumentów. Butelka jest również kompatybilna z rozwiązaniami w zakresie zakrętek na uwięzi, dzięki czemu spełnia istniejące wymagania środowiskowe i jest zgodna z przepisami, które wejdą w życie w przyszłości. Harmonijny kształt butelki podkreśla przejrzysta etykieta charakteryzująca się prostym i niezwykle czytelnym projektem graficznym. Elegancka i minimalistyczna typografia nie odciąga wzroku od wyjątkowej czystości wody, a jednocześnie mocniej wyróżnia projekt samego opakowania. - Poza wyjątkową jakością wody oraz czystością symbolizowaną przez fiordy, zastosowanie 100% materiału PET z recyklingu idzie w parze z zobowiązaniem firmy Sidel na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez osiągnięcie zamkniętego obiegu możliwych do recyklingu opakowań przeznaczonych do pakowania żywności - dodaje Laurent.
Geometryczna sztuka Wikingów na etykiecie
Przezroczysta etykieta samoprzylepna (PSL) jest inspirowana autentyczną sztuką Wikingów, w szczególności zaś stylem Borre. W X wieku obszar Nuuk był zamieszkiwany przez Wikingów, którzy pozostawili w tym miejscu ślady swojej kultury, między innymi w postaci sztuki. Jak wyjaśnia Laurent: ''Styl Borre obejmuje szereg geometrycznych przeplotów, wzorów węzłów i motywów zoomorficznych - wizerunków pojedynczych zwierząt''. Pięć wersji etykiety przedstawia różne projekty graficzne oparte na geometrycznych przeplotach. Logo marki to płatek śniegu połączony ze starożytnym nordyckim symbolem ochrony i przewodnictwa, zwanym Vegvisirem, używanym przez Wikingów jako kompas. Pozostałe etykiety przedstawiają ważne symbole kultury Wikingów, w tym statek drakkarów, dwie ryby, lisa polarnego oraz niedźwiedzia polarnego. Konsumenci mogą zebrać każdą z pięciu butelek z tego wyjątkowego zestawu.
Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w kreatywnym projektowaniu opakowań PET, firma Sidel jest w stanie zrealizować niemal dowolny pomysł. Projektanci zatrudniani przez firmę nawiązują ścisłą współpracę z przedstawicielami branży napojów i przemysłu spożywczego, aby lepiej rozumieć ich działalność oraz by wspierać ich rozwój. Zespół projektowy firmy Sidel zapewnia pełną spójność różnych elementów identyfikacji wizualnej marki - od podstawowych elementów projektu do wytwarzania butelek na skalę przemysłową.