Spółka BASF Future Business przejmuje PEMEAS

Spółka BASF Future Business…

BASF Future Business sp. z o.o., będąca częścią koncernu BASF przejmie należącą do grupy siedmiu inwestorów spółkę PEMEAS z Frankfurtu - wiodącego dostawcę komponentów do ogniw paliwowych.



Szczegóły finansowe transakcji nie zostały na razie ujawnione. Proces przejęcia będzie trwał do końca stycznia 2007 roku. Dzięki tej inwestycji, BASF wzmocni swoje działania w dziedzinie zarządzania energią – jednej z pięciu, w której rozwija nowe produkty i technologie do magazynowania, przetwarzania energii oraz pozyskiwania jej alternatywnych źródeł.

PEMEAS wyodrębnił się w kwietniu 2004 z dawnego działu ogniw paliwowych firmy Hoechst Group. Spółka zatrudnia około 50 pracowników, posiada oddziały produkcyjne oraz badawcze w Niemczech i Stanach Zjednoczonych. PEMEAS - w kooperacji ze swoimi klientami - pracuje obecnie nad projektami wykorzystania ogniw paliwowych m.in. w przenośnych urządzeniach elektronicznych, urządzeniach stacjonarnych lub w systemach zasilania awaryjnego.

PEMEAS koncentruje swoje działania na dwóch strategicznych kierunkach. Oddział Celtec zajmuje się rozwojem i komercjalizacją układów membran elektrodowych (MEA) do ogniw wysokotemperaturowych, membran polimerowo-elektrolitowych (PEM). Urządzenia te pracują w temperaturach rzędu 120ºC -180ºC i są znacznie bardziej niezawodne i oszczędne w eksploatacji niż konwencjonalne, przystosowane do niskich temperatur ogniwa paliwowe. Dział E-TEK rozwija i produkuje katalizatory, gazowe warstwy dyfuzyjne i elektrody dla ogniw paliwowych działających w niskich i wysokich temperaturach oraz dla ogniw metanolowych (DMFC).

“PEMEAS to strategiczna inwestycja, która przyspieszy nasze badania w zakresie zarządzania energią” – powiedział Dr. Thomas Wehlage, Dyrektor Zarządzający spółki BASF Future Business, odpowiedzialny za dział rozwoju energii. – „Obecnie koncentrujemy się na nowych materiałach do organicznych ogniw słonecznych, innowacjach w przechowywaniu wodoru oraz membranach elektrodowych do przenośnych ogniw paliwowych.” – dodał Wehlage.


Czytaj więcej: