- Firma Colgate chciała złotego wykończenia, więc spróbowaliśmy żółtego druku na srebrzystej powierzchni Metalprint Digital - w ten sposób uzyskaliśmy efekt złota. Rezultat okazał się wielkim sukcesem - wyjaśnia Steven Widlic, kierownik projektu w Print House.
Kilka lat temu karton Metalprint, który został wytworzony na bazie tektury Invercote G, przyciągnął duże zainteresowanie w branży druku cyfrowego. Wiązało się z nim jednak jedno ograniczenie - mógł być stosowany wyłącznie na maszynach drukarskich, wyposażonych w sprzęt do nakładania primera. Teraz jednak, firma Iggesund Paperboard, we współpracy z HP, opracowała kolejną wersję, Metalprint Digital, która jest przystosowana i certyfikowana do użytku z prasami HP 12000.
- Przebieg testu certyfikacyjnego przekroczył nasze oczekiwania. Byliśmy pod wrażeniem tego, jak dobrze Metalprint Digital funkcjonuje na naszych urządzeniach - kontynuuje Widlic. -Karton sprawdza się tak dobrze, ponieważ tektura Invercote jest z gruntu stabilna, charakteryzuje się wysoką jakością i ma gładką powierzchnię. Po nałożeniu metalizowanej folii PET, efektem jest wykończenie gładkie jak lustro, dające idealne warunki do znakomitego wydruku.
Print House to jedna z pierwszych drukarni cyfrowych w Norwegii. Do początku 2018 roku zatrudniała około 20 pracowników. Później połączyła się ze znacznie większą grupą przedsiębiorstw poligraficznych, 07 Media.
- Tutaj, w Print House, mamy okazję śledzić na bieżąco pasjonujący rozwój druku cyfrowego - mówi Widlic. - Szczególnie imponujący jest wzrost segmentu opakowań, który nadal kryje w sobie znaczny potencjał.
Zdolność produkowania małych serii opakowań ze skomplikowanymi wydrukami otwiera nowe możliwości dla małych firm. Z produkcją opakowań zadrukowywanych z wykorzystaniem tradycyjnych technologii wiążą się stosunkowo wysokie koszty początkowe. Mogą one stanowić przeszkodę dla firm, które ze względów ekonomicznych chcą ograniczać swój cykl druku.
- To właśnie ten czynnik napędza rozwój naszego segmentu opakowań. Dochodzą do tego zalety technologii cyfrowej umożliwiającej stworzenie na życzenie klienta wielu wersji podstawowego projektu opakowania - konkluduje Widlic.
Złota szczoteczka do zębów Gold 360⁰ firmy Colgate zadebiutowała na rynku w Norwegii, w opakowaniu w formie sztabki złota. Opakowanie wydrukowano na Invercote Metalprint Digital
Źródło: Iggesund Paperboard