Sztuczna inteligencja to nie tylko dane

Wsparcie online, zdalny serwis, rozszerzona rzeczywistość - te funkcje są stosowane także przez innych producentów. Jakie są osiągnięcia ARBURG w tej dziedzinie?

Postrzegamy siebie nie tylko jako dostawcę maszyn, ale raczej jako partnera technologicznego, siłę napędową wydajności i pioniera w branży tworzyw sztucznych w zakresie cyfryzacji. Nasze maszyny, automatyzacja i własne rozwiązania informatyczne tworzą elastyczny system produkcyjny. Naszym głównym celem jest umożliwienie kontroli nad tym, co skomplikowane. Wyposażamy wtryskarki Allrounder w bramkę internetową, aby można je było połączyć w standardowy sposób z portalem klienta arburgXworld lub np. z ARBURG Remote Service.

W inteligentny i przejrzysty sposób połączyliśmy nasze cyfrowe produkty i usługi w programie arburgXworld. Dzięki portalowi klienta o tej samej nazwie i jego licznym aplikacjom niejako mapujemy cały świat firmy klienta i ułatwiamy mu wejście do cyfrowego świata ARBURGA - i to w całym łańcuchu wartości formowania wtryskowego. Portal oferuje rzeczywistą wartość dodaną poprzez wiele funkcji, dzięki którym codzienna praca może stać się jeszcze bardziej efektywna - a wszystko to jest dostępne już w bezpłatnej wersji podstawowej. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się "Shop" i "MachineCenter". W „Sklepie” klienci mogą w każdej chwili wygodnie, na indywidualnych warunkach, zamówić części zamienne. Z kolei w "MachineCenter", dzięki centralnemu dostępowi do istotnych dla produkcji informacji i dokumentów, oferujemy przejrzysty obraz własnego parku maszynowego klienta, znacząco upraszczając planowanie ewentualnych zakupów, produkcji czy serwisu.

Funkcja "VirtualControl" to niejako bliźniak cyfrowego sterowania; dzięki niej operator może, zarówno w domu jak i innych dowolnych miejscach, na swoim komputerze lub tablecie, tworzyć i zmieniać programy maszyny, optymalizować procesy i usuwać ewentualne usterki. Dane mogą być następnie przesyłane bezpośrednio do maszyny przez system komputerowy ALS lub np. przez kartę pamięci flash.

Kolejnym nowoczesnym narzędziem jest aplikacja "SelfService". Tutaj przechowywana jest baza wiedzy techników serwisowych. W przypadku awarii maszyny dostępne są instrukcje do samodzielnej pomocy – co pozwala uniknąć czasochłonnych i kosztownych wizyt serwisowych na miejscu. W przyszłości system sterowania Gestica będzie również zapewniał „pierwszą pomoc”, pokazując operatorowi za pomocą animacji 3D, gdzie dokładnie znajduje się usterka, a następnie pomoże w jej usunięciu krok po kroku za pomocą instrukcji obsługi w formie krótkiego klipu video.

Obecnie wiele firm rezygnuje z wyjazdów i podróży służbowych z powodu obostrzeń związanych z pandemią. Dlatego oferujemy również możliwość „zdalnego” odbioru maszyn. Podczas tego procesu nasi eksperci ds. sprzedaży wspólnie z klientem analizują specyfikację jego wymagań. Po zakończeniu analizy powstaje szczegółowy raport zawierający m.in. dodatkową dokumentację w postaci zdjęć.

Jest to rozwiązanie efektywne zarówno pod względem czasu jak i kosztów oraz stanowi interesującą opcję – podobnie jak nasze wsparcie online za pośrednictwem usługi ARBURG Remote Service ARS. Pozwala ona pracownikom infolinii połączyć się bezpośrednio z systemem sterowania maszyny poprzez bezpieczne szyfrowane łącze. To bezpieczne wsparcie online umożliwia klientom szybkie i łatwe wykorzystanie rozległego know-how naszych ekspertów serwisowych do analizy i optymalizacji procesów oraz identyfikacji ewentualnych problemów.

arb00169097-fill-assistant
aXw Control FillAssist - narzędzie do definiowania parametrów formy

Producent wtryskarek do tworzyw sztucznych i ich oprzyrządowania: wtryskarki elektryczne, wtryskarki hybrydowe, wtryskarki hydrauliczne, wtryskarki pionowe, manipulatory, serwis

Polska, 02-495 Warszawa, Al. Jerozolimskie 233