Wzornictwo przedniego grilla oraz zderzaka i reflektorów odpowiada za niepowtarzalny wygląd samochodu. Wewnątrz pojazdu podobną funkcję pełni tablica wskaźników. Nadaje ona pojazdowi indywidualny charakter. Przed projektantami nie stawia się praktycznie żadnych ograniczeń, przez co inżynierowie odpowiedzialni za rozwój muszą znajdować optymalną geometrię zgrzewania, zarówno w przypadku łączenia jednoczęściowego klosza czy wielosoczewkowych elementów do przedniej ramy, jak i zgrzewania pojedynczych segmentów.
Nietrudno zauważyć przewagę technologii łączenia ultradźwiękowego nad innymi metodami łączenia, np. zgrzewaniem wibracyjnym lub laserowym. W mniej niż 10 sekund możliwe jest dokładne i wolne od naprężeń zgrzewanie do ramy nośnej kloszy wyprodukowanych z PMMA, niekiedy z krawędzią wytłoczoną na gorąco. Dzięki temu, że proces zgrzewania trwa zaledwie pół sekundy, można uzyskać wysoką wytrzymałość, bez odcisków i wypływek. Energia jest dostarczana w ukierunkowany sposób w strefie łączenia specjalnie dostosowanej do zgrzewania ultradźwiękowego, co eliminuje niepożądane rozciąganie części
Pomieszczenie robocze z tablicą wskaźników
Przy zgrzewaniu ultradźwiękowym nie są wymagane dodatkowe materiały eksploatacyjne, jak klej czy śruby. Zastosowanie specjalnie kondycjonowanych tworzyw sztucznych również nie jest konieczne. W porównaniu z elementami łączonymi na zaczepy zgrzewanie ultradźwiękowe zapewnia połączenie, które nie trzeszczy, a ponadto pozwala zmniejszyć koszty skomplikowanych narzędzi wtryskowych. Również w przypadku trudno dostępnych miejsc łączenia lub powierzchni elementów z konturami trójwymiarowymi istnieje możliwość zaprojektowania odpowiednich narzędzi zgrzewających (sonotrod) przy zastosowaniu metody elementów skończonych, co ma zapewnić bezpieczną produkcję.
Sonotrody do tablicy wskaźników