Targi Taropak to jedno z najstarszych tego typu wydarzeń w Polsce. Poznańskie spotkanie branży opakowań od początku istnienia cieszy się olbrzymim zainteresowaniem wystawców i zwiedzających. Każdą edycję odwiedza kilkadziesiąt tysięcy profesjonalistów szukających na Targach nowości, inspirujących rozwiązań i możliwości nawiązania trwałych biznesowych kontaktów.
430 wystawców z 19 krajów świata, niemalże 25 000 metrów kwadratowych przestrzeni wystawienniczej oraz 42640 targowych gości, którzy odwiedzili ekspozycję, to bilans ubiegłorocznej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania Taropak, które odbyły się w dniach 1-4 października 2018 w Poznaniu.
W zeszłym roku wystawcy zaprezentowali łącznie ponad 119 nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowania oraz rozwiązania związane z etykietowaniem, transportem i drukiem.
Taropak. Musisz tu być!
Polska jest jednym z największych rynków dla branży opakowań w Europie. Przemysł związany z produkcją i dystrybucją opakowań nieustannie się rozwija. Prognozuje się, że rynek ten urośnie o 40 procent do 2020 roku. Sektor ten nie jest zdominowany przez wielkie koncerny, lecz mniejsze przedsiębiorstwa. Wyzwania stojące przed branżą, związane z unijnymi uregulowaniami skłaniają firmy do nieustannego rozwoju i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań.
- Uczestnictwo w Taropaku to punkt obowiązkowy w biznesowym kalendarzu branży opakowań. Tradycyjnie już, na poznańskich targach swoją najnowszą ofertę zaprezentują producenci i dystrybutorzy opakowań dla wszystkich gałęzi przemysłu. Na targach znajdą się, więc nie tylko opakowania kartonowe, czy papierowe, ale również te produkowane z tworzyw sztucznych, szkła oraz metalu. Będzie można zobaczyć w akcji maszyny do produkcji opakowań i etykiet oraz maszyny pakujące. Targi Taropak swoim zakresem obejmuje także transport wewnętrzny, logistykę, magazynowanie i wyposażenie magazynów, spedycję oraz konfekcjonowanie pakowania. Planujemy również wyodrębnienie i wyeksponowanie zagadnień związanych z etykietowaniem. Mając świadomość jak wielkie znaczenie mają etykiety, zarówno w marketingu produktów, jak i w logistyce produkcji i magazynowania chcemy jeszcze bardziej podkreślić ich obecność na Taropaku - podsumowuje dyrektor zespołu projektowego Taropak, Hanna Zdrojewska.
E-commerce, ekonomia, ekologia i estetyka
Rynek e-handlu w Polsce rośnie w tempie 18 procent rocznie. Wg niektórych szacunków, zajmuje on 13-te miejsce na świecie, a do 2022 r. jego wartość ma się zwiększyć o kolejne 6 mld dol. Każdy przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy boryka się z zagadnieniem opakowań w e-commerce. Widząc te zmieniające się realia biznesowe, oraz nowe wyzwania stające przed przemysłem opakowaniowym organizatorzy targów Taropak wyodrębnili strefę poświęconą całkowicie zagadnieniom opakowań w handlu internetowym.
Temat jest dość skomplikowany, opakowanie takie musi spełniać szereg kryteriów. Jego zadaniem jest nie tylko chronić dany produkt w transporcie, tak by w stanie nienaruszonym dotarł do klienta końcowego, powinno być również odpowiednio zaprojektowane i wykonane, aby produkt nie przemieszczał się wewnątrz, nie ulegał zniszczeniom, ważne jest też aby opakowanie było optymalnie dopasowane do zawartości. Poza tym pusta przestrzeń generuje dodatkowe koszty zarówno magazynowe jak i logistyczne…nie mniej istotny jest materiał z jakiego jest wykonane - musi być wytrzymały, estetyczny…i ekologiczny. Takie opakowanie to wyzwanie!
W specjalnej zorganizowanej strefie targów Taropak znajdą się więc firmy oferujące opakowania dla e-handlu, opakowania e-retail, transportowe, ochronne, przekładki, linie pakujące czy software. Chcemy zbudować również przestrzeń warsztatową i panelową gdzie zostaną poruszone najważniejsze zagadnienia związane z szeroko pojętym tematem opakowań w e-handlu.
Salon e-commerce na Taropaku, będzie miejscem prezentacji rozwiązań, wymiany doświadczeń i poszerzenia wiedzy.
Jubileusz 25-lecia Polskiej Izby Opakowań
Jednym z ważniejszych wydarzeń, które będą miały miejsce podczas tegorocznej edycji targów Taropak będzie jubileusz 25 - lecia Polskiej Izby Opakowań.
Szczególnie uroczystym będzie pierwszy dzień targów (30 września). W trakcie ceremonii otwarcia targów wręczone zostaną dyplomy dokumentujące uzyskanie tytułów zasłużonych dla przemysłu opakowań. W Salonie Promocji Polskiej Izby Opakowań (pawilon 7) odbędzie się ceremonia otwarcia zbiorowej ekspozycji firm zrzeszonych w Izbie, w trakcie której zaprezentowane zostaną ważniejsze wydarzenia i daty z 25-letniej historii Izby.
Przewidziano także lampkę szampana oraz degustację jubileuszowego tortu.W godzinach popołudniowych przewidziany jest panel dyskusyjny "Wyzwania dla przemysłu opakowań. Zadania organizacji opakowaniowych" z udziałem przedstawicieli instytutów i stowarzyszeń opakowaniowych z Europy. Na koniec dnia przewidziano Uroczystą Jubileuszową Galę z udziałem Członków i Sympatyków Polskiej Izby Opakowań oraz zaproszonych przez organizatorów Gości. Organizatorzy spodziewają się obecności ok. 250 osób.
W drugim dniu targów (1 października) będą miały miejsce prezentacje ofert firm na Salonie Promocji PIO (pawilon 7). Równolegle odbywać się będzie konferencja "Biotworzywa szansą przyszłości dla opakowań". O godzinie 16-tej rozpocznie się okolicznościowe otwarte posiedzenie Rady Polskiej Izby Opakowań. Na zakończenie dnia przewidziano Wieczór Wystawców dla uczestników targów TAROPAK.
W trzecim dniu targów (2 października) będzie można wysłuchać referatów w ramach konferencji "Opakowania żywności zagrożeniem dla konsumenta. Fakty i mity". Równolegle odbywać się będą prezentacje firm i ich ofert w ramach Salonu Promocji PIO. Organizatorzy przewidzieli również spotkanie konsultacyjne przedstawicieli organizacji opakowaniowych.
Imprezy towarzyszące
Targom Taropak 2019 towarzyszyć będą Targi 4Print, Digital, Industrial, Flekso oraz 3D dające możliwość spotkania nowoczesnego druku. Podczas tych targów wystawcy prezentują innowacyjne technologie druku na różnych materiałach, m.in. cieszący się niesłabnącą popularnością druk 3D czy techniki offset. Organizatorzy koncentrują się na rozwiązaniach dedykowanych różnym sektorom przemysłu. Niezliczone możliwości, jakie daje współczesny print, mogą znaleźć zastosowanie w wielu różnych dziedzinach, od tradycyjnej poligrafii, poprzez rynek opakowań, meblarstwo aż po przemysł spożywczy. Oferta tych targów będzie zatem wyjątkowo interesująca zarówno dla uczestników rynku poligraficznego, jak i dla właścicieli i szefów drukarń, projektantów, agencji reklamowych i kreatywnych. Jest to zarówno forum do dyskusji na temat roli druku współcześnie, jak i miejsce prezentacji innowacyjnych rozwiązań.
W tym samym czasie (30.09-3.10.2019) odbywać się będą również Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych Polagra-Tech, Międzynarodowe Targi Gastronomii i Wyposażenia Hoteli Polagra-Gastro i Invest Hotel oraz Targi Wyrobów Spożywczych Polagra Food.
JL