Setki wystawców, tysiące zwiedzających, nowości, premiery rynkowe, innowacyjne rozwiązania - to wszystko rozmieszczone na kilkudziesięciu tysiącach metrów przestrzeni wystawienniczej Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tak w telegraficznym skrócie można opisać zbliżające się Międzynarodowe Targi Pakowania i Etykietowania Taropak. To organizowane od 40 lat wydarzenie, jest wysoko cenione w branży opakowań zarówno przez wystawców i profesjonalnych zwiedzających z całego świata, jak i instytucje branżowe.
Na Taropaku swoje produkty i usługi prezentują producenci i dostawcy technologii pakowania oraz etykietowania. Znaleźć tu można opakowania i technologie dedykowane zarówno branży spożywczej, chemicznej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, jak i kosmetycznej czy modowej.
Maszyny w akcji
W nowoczesnych przestrzeniach Międzynarodowych Targów Poznańskich będzie można zobaczyć najnowocześniejszy park maszynowy branży opakowań i etykiet. Producenci i dystrybutorzy prezentują czynne linie pakujące, drukarki opakowań czy roboty. Wszystko, co potrzebne do optymalizacji produkcji, pakowania i konfekcjonowania.
Kupcy ze świata
Taropak to wydarzenie poświęcone tematyce opakowaniowej w Polsce, które znane jest powszechnie wśród specjalistów z branży na całym świecie i każdorazowo jest przez nich tłumnie odwiedzane. Kluczowi potencjalni kupcy produktów i rozwiązań prezentowanych przez wystawców korzystają z programu Hosted Buyers, w ramach którego organizator - Grupa MTP - pokrywa w pełni koszty przelotów i pobytu w Poznaniu. W tym roku uczestniczy w nim kilkudziesięciu najważniejszych zagraniczni kupców z 18 krajów, m.in. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Rosji, Rumunii, USA, Azerbejdżanu, Czech czy Estonii.
Konferencja o opakowaniach w e-commerce
TAROPAK to spotkania biznesowe, kontraktacje i rozmowy handlowe. Uczestnictwo w targach daje możliwość bliższego poznania - zarówno na stoiskach wystawców, jak i podczas wykładów czy warsztatów - nowości rynkowych i nadchodzących trendów. W tym roku wyodrębniona została nowa strefa poświęcona w pełni zagadnieniom opakowań w e-commerce.
- Rynek e-handlu w Polsce rośnie w tempie 20 procent rocznie. Dla branży opakowań to kolejna przestrzeń rozwoju, dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć Salon E-commerce. Jak wiemy, opakowania zarówno w tej, jak i w innych dziedzinach handlu mają bardzo istotne znaczenie. Opakowanie "sprzedaje", chroni produkt, ma ogromny wpływ na logistykę i magazynowanie itp. Podczas Taropaku, w dniach 30 września - 2 października organizujemy również, wraz z naszym partnerem - Allegro - konferencję dotyczącą e-commerce - mówi Hanna Zdrojewska, dyrektor Targów Taropak.
- Pierwszego dnia prelegenci skupią się na temacie opakowań w e-commerce, opowiedzą m.in. jaki wpływ mają moda i trendy na optymalizację procesów pakowania. Drugi dzień poświęcony będzie lohistyce i magazynowaniu w kontekście handlu internetowego. O dobrych praktykach opowiedzą specjaliści z Allegro. Poruszą kwestie logistyki w Allegro, opowiedzą o programie Allegro Smart - jako formie dostawy towaru najczęściej wybieranej przez klientów. Tematyka trzeciego dnia wydarzenia to marketing i sprzedaż w e-commerce.
Program wydarzeń na stronie www.taropak.pl
Jubileusz 25-lecia Polskiej Izby Opakowań
Jednym z ważniejszych wydarzeń, które będą miały miejsce podczas tegorocznej edycji targów Taropak będzie jubileusz 25 - lecia Polskiej Izby Opakowań. Oprócz stosownych dla rangi tego wydarzenia, odbędą się również dwie konferencje: drugim dniu targów (1 października) będzie to konferencja "Biotworzywa szansą przyszłości dla opakowań", zaś W trzecim dniu targów (2 października) będzie można wysłuchać referatów w ramach konferencji "Opakowania żywności zagrożeniem dla konsumenta. Fakty i mity".
Dobrze zaprojektowane… spotkania
Jesienny blok Targów to prawdziwa synergia branż, w jednym miejscu spotyka się tutaj przemysł opakowaniowy i spożywczy, w tym cała branża gastronomiczna i HoReCa. W tym samym czasie bowiem odbędą się również Targi 4Print, Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gastro i Invest Hotel. Poznańskie targi to niepowtarzalna okazja zetknięcia się przedstawicieli różnych współpracujących ze sobą branż, to też jedyne miejsce gdzie oferta przedstawiona jest tak komplementarnie i na tak wysokim poziomie.