
Tetra Pak wprowadza swoje usługi serwisowe na wyższy poziom dzięki zastosowaniu najnowszej technologii cyfrowej. Firma zaoferowała klientom nowe rozwiązania pozwalające przewidzieć usterki maszyn, skracające czas reakcji i dające klientom szybki bezpośredni dostęp do ekspertów Tetra Pak. Opracowane we współpracy z Microsoft technologie pozwalają na zwiększenie wydajności produkcji, obniżenie kosztów, zapewniają bezpieczeństwo żywności i wspomagają rozwój przedsiębiorstwa. Rozwiązania te pokazane zostały na targach Hannover Messe.
Nowe rozwiązania Tetra Pak to:
• Połączone siły fachowe – dzięki e-goglom systemu Microsoft HoloLens lokalni inżynierowie serwisowi Tetra Pak znajdujący się w zakładzie klienta mogą połączyć się bezpośrednio z globalnymi ekspertami firmy wyspecjalizowanymi w danym zagadnieniu w celu uzyskania wsparcia. Ekspert widzi i słyszy to, co inżynier na miejscu, może więc udzielić mu precyzyjnych wskazówek.
• Zaawansowana analiza danych – dane z ponad 5000 linii napełniających na całym świecie są zbierane w centralnej bazie i analizowane przez zespół globalnych ekspertów Tetra Pak. Duży zbiór danych umożliwia przeprowadzenie dogłębnej analizy celem przewidywania problemów i optymalizacji działania maszyn.
• Zsynchronizowane rozwiązania – wszystkie urządzenia w zakładzie produkcyjnym klienta, od urządzeń procesowych, przez maszyny napełniające po urządzenia dystrybucyjne, mogą być podłączone do chmury Microsoft Azure zarządzanej przez Tetra Pak i zsynchronizowane. Daje to klientowi ogólny obraz produkcji w zakładzie i pozwala na jej optymalizację.
- Dzisiaj technologie cyfrowe rewolucjonizują każdą gałąź przemysłu. Nasi klienci działają w skomplikowanej sytuacji rynkowej, gdzie jakość ma zasadnicze znaczenie, a linie produkcyjne są bardzo wyrafinowane. Wraz z naszymi Klientami i Partnerami nieustannie pracujemy nad innowacjami, które mogą poprawić jakość naszych usług. Nowy system monitorowania działania maszyn Condition Monitoring pozwala naszym klientom przewidzieć usterki zanim one nastąpią i zoptymalizować serwis tak, aby skrócić czas przestoju maszyny. Ta nowa usługa pozwoli znacząco zwiększyć wydajność produkcji, ograniczyć awarie, a w efekcie podnieść zysk z działalności. Z kolei dzięki innowacyjnej technologii Microsoft HoloLens klienci z całego świata mogą uzyskać za pośrednictwem naszych inżynierów serwisowych dostęp do naszych specjalistów. To całkowicie zmienia sposób, w jaki działa nasz serwis i umożliwia szybką reakcję w przypadku problemów z linią produkcyjną.Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom najnowsze rozwiązania, dzięki którym obniżą koszty, poprawią wydajność i nie będą się niepokoić o jakość produkcji. A to dopiero początek niezwykłej podróży, zarówno dla nas, jak i naszych klientów - skomentował Jan Papina, dyrektor techniczny Tetra Pak na Polskę, Czechy, Słowację i Węgry.