
Sportowo wyprofilowane przednie fotele nowego Opla Insignia OPC zostały opracowane przez firmy Opel i Recaro z pomocą BASF. Fotele te są wykonane z dwóch specjalnych poliamidów z rodziny Ultramid oraz specjalistycznej pianki Neopolen. Zawieszenie siedziska fotela, muszla oparcia i poprzeczka zostały zaprojektowane z użyciem programu komputerowego ULTRASIM – pakietu symulacyjnego BASF o szerokim zastosowaniu.
Częściami termoplastycznymi zastąpiono tradycyjnie stosowane ramy ze stali. Tym samym ten sportowo wyprofilowany fotel dobrze nadaje się do masowej, seryjnej produkcji i wraz z Oplem Insignia OPC został zaprezentowany niedawno na targach Fakuma w niemieckim Friedrichshafen.
Muszle oparcia wypełnia Neopolen P 9225 K (EPP), pianka absorbująca energię, która także pokrywa brzegi fotela i służy dodatkowo jako nośnik modułu dla silników oraz komponentów fotela, takich jak wspornik kręgosłupa.
Warto wiedzieć, że w samochodzie Opel Insignia OPC znajduje się ponad 20 montowanych seryjnie części wykonanych z tworzyw BASF, od dolnego usztywnienia zderzaka (LBS) i wysoce wytrzymałego na obciążenia zawieszenia silnika z tworzywa Ultramid, poprzez liczne elementy wewnętrzne z takich materiałów jak Terblend N (ABS+PA) i Miramid (PA), aż po instrumenty tablicy rozdzielczej, do wykonania której posłużył Elastoflex (PU). Do tego dochodzą jeszcze elementy zewnętrzne, takie jak oprawa lusterka wstecznego z tworzywa Luran S (ASA).