Rodzina tworzyw znanych pod nazwą Dryflex AM łączy właściwości gumy z możliwościami przetwórstwa charakterystycznymi dla tworzyw sztucznych. Stosuje się je do wyrobu mat samochodowych i wykończeń, jak również miejsc o dużej powierzchni, jak np. bagażniki samochodowe.
Dywaniki samochodowe muszą być wykonane z materiału o wysokiej odporności na zadrapania i ścieranie. Szczególnie istotne jest, aby materiał zapobiegał ślizganiu się, nawet po zamoczeniu dywanika. Takie właściwości zapewnia struktura materiału Dryflex AM, posiadającego wysoki współczynnik tarcia. Tworzywo nie wydziela intensywnego zapachu. Nie wymaga wulkanizacji oraz oparte jest na materiałach pochodzących z recyklingu, dzięki czemu do produkcji wykorzystuje się mniej energii niż w tradycyjnych rozwiązaniach.
Przedstawiciele firmy podkreślają, że materiał wpisuje się w promowaną strategię ograniczenia wagi pojazdów. Materiał Dryflex AM w porównaniu z innymi tworzywami charakteryzuje się mniejszą wagą, dzięki czemu części są lżejsze, a przy tym można wyprodukować ich więcej z tej samej ilości surowca.
Grupa Hexpol TPE skupia firmy Elasto UK, Elasto Sweden, niemiecką Müller Kunststoffe oraz Hexpol Compounding (Foshan) w Chinach. Hexpol TPE jest częścią koncernu Hexpol.
Tworzywa sztuczne pod stopami kierowcy
2013-04-08