
BMW rozwija tendencję coraz powszechniejszego używania kompozytów typu włókno - tworzywo w celu wykonania elementów karoserii. Takie rozwiązanie obniża wagę samochodu w przypadku monachijskiego koncernu o ok. 15 proc. i co za tym idzie zmniejsza zużycie paliwa. Według ekspertów BMW można dzięki zmniejszeniu masy samochodu zredukować także masę bloku napędowego, w tym silnika o ok. 200 kg. Nowoczesne osnowy polimerowe mogą pracować w znacznie wyższych temperaturach niż 15 lat temu.
W nowych samochodach BMW mini drzwi razem z kieszeniami wykonywane będą z trójwarstwowych kompozytów, na które składać się będzie polipropylen z włóknem i sztywnych pianek poliuretanowych w rdzeniu płyty i dodatkowo jeszcze drugiej warstwy tworzywo – włókno.
BMW rozpoczął też próby nad zastosowaniem w wyposażeniu wnętrz samochodów kompozytów typu tworzywo - włókno naturalne. Zresztą BMW zawiązał już spółkę z SGL Group, specjalistą od kompozytów i włókien węglowych, z których ma powstać nadwozie nowego BMW mini. Dla BMW włókna węglowe nie są nowością. Firma stosuje je na szeroką skalę w wyczynowych samochodach sportowych, ale joint venture z SGL Group ma pomóc w obniżeniu kosztów i utrzymaniu ich na poziomie umożliwiającym masową produkcję.