Siedzisko wyprodukowane z matrycy włókien węglowych i PU
Samonośne siedzisko tylnej kanapy wyprodukowane zostało przy użyciu systemu poliuretanowego Elastolit. To tutaj po raz pierwszy w samochodzie produkcyjnym wykorzystano materiały z włókien węglowych w połączeniu z poliuretanową matrycą. Komponent łączy w sobie wiele funkcji, takich jak uchwyt na kubek czy schowek. Elastolit firmy BASF posiada bardzo szerokie okno przetwarzania, charakteryzuje się również wysoką wytrzymałością na zmęczenie i tolerancją na uszkodzenia. Dzięki specjalnym właściwościom materiału, istotny element konstrukcyjny spełnia wymagania dotyczące bezpieczeństwa przy grubości zaledwie 1,4 mm).Pianka strukturalna wzmacniająca ramę dachu oraz pozostałe komponenty
Poliuretanowa pianka strukturalna Elastolit D stosowana jest jako materiał wzmacniający całą ramę dachu, w tym słupek A. Wysoko odporna na nacisk pianka wspomaga sztywność konstrukcji pojazdu.W samochodzie BMW i3 wykorzystano również wiele innych elementów wykonanych z tworzyw sztucznych firmy BASF:
- Materiały Ultramid, Ultradur oraz poliuretany wykorzystywane są w zastosowaniach z zakresu elektryki i elektroniki, np. skrzynka bezpieczników wyprodukowana z tworzywa Ultramid B3ZG3 o dobrych własnościach w zakresie sztywności i wytrzymałości na rozciąganie, a także złącza wysokiego napięcia wykonane z tworzywa Ultramid A3EG6. Ponadto do produkcji osłonek i dławików kablowych wykorzystuje się poliuretany Elastollan i Elastoflex.
- We wnętrzu pojazdu półsztywna pianka PU Elastoflex E wykorzystywana jest do wypełniania tablicy rozdzielczej, natomiast poszycie słupka C wykonane jest w technologii Ultramid B3ZG3
- Dwa rodzaje pianek poliuretanowych Elastoflex E stosowane są do zapewnienia lepszej akustyki dachu; materiał znajduje się w podsufitce, tworząc rdzeń z kompozytu warstwowego, który wykazuje wysoką zdolność kształtowania termicznego i wysoką sztywność; pianka komórkowa Elastoflex E o niskiej gęstości wykorzystywana jest do wyciszania newralgicznych elementów pojazdu.
- Przy produkcji modułów rozsuwanego dachu stosuje się odporny na promieniowanie UV i warunki atmosferyczne system hermetyczny Elastolit R 8919. Rama szyberdachu wykonana jest z tworzywa Ultradur B 4040 G6 - odpornej na deformację mieszanki PBT/PET.
- Lekkie odbojniki sprężyn wyprodukowane z materiału Cellasto, specjalnego mikrokomórkowego elastomeru, znajdują się w przedniej i tylnej części zawieszenia BMW i3.
Design nowego BMW i3 współtworzy także dział powłok BASF, zapewniający dostawy lakieru bazowego w czterech kolorach dla nowej linii produkcyjnej modelu BMW i3 w fabryce w Lipsku. Powłoki spełniają wymagania w zakresie pokrycia komponentów dodatkowych oraz wykorzystywanych procesów lakierniczych.