
W ciągu ostatniej dekady zdecydowanie zmienił się sposób, w jaki produkty ogrodnicze są postrzegane, sprzedawane, a co za tym idzie - pakowane. Tradycyjnym opakowaniem takich produktów było proste, kartonowe pudełko i niewiele uwagi poświęcano wygodzie czy wrażeniom wizualnym. Dzisiaj jednak ogrodnictwo jest niezwykle zyskownym rynkiem, do czego przyczynia się dodatkowo popularność programów telewizyjnych, które nadają temu hobby nowoczesny i modny wizerunek. Odzwierciedleniem tego trendu jest imponujący rozwój opakowań z tworzyw sztucznych dla produktów ogrodniczych
Obecnie odbiorcy oczekują kompleksowych rozwiązań, obejmujących doskonałą ochronę produktu, poręczność i gotowość do użycia. Jednocześnie ze względu na dużą konkurencję o miejsce na półkach centrów handlowych wygląd opakowań bardzo mocno się rozwinął. Prezentacja w punkcie sprzedaży – przez wykorzystanie projektu lub zdobień pojemników - jest istotnym elementem wzbogacania wizerunku produktu, przyczyniającym się do jego unikatowości, a wiodące marki charakteryzuje właśnie zdolność do wyróżniania się spośród innych produktów.
Łatwość użycia nie jest jedyną kwestią. Istnieje także potrzeba ograniczenia do minimum ryzyka, że użytkownik wejdzie w kontakt z zawartymi w tych produktach chemikaliami, które mogą być szkodliwe. Także z tego powodu sprzedaje się obecnie wiele produktów gotowych do użycia i stworzono dla nich opakowania z wbudowanym systemem rozpylania. Takie rozwiązania wprowadzane przez producentów opakowań z tworzyw sztucznych stają się coraz bardzie popularne.