Firma Mercedes zamierza wykorzystywać hybrydowe tworzywo firmy Evonik w wielu produkowanych przez siebie modelach samochodów. Jako element konstrukcyjny zastosowanie to nie będzie widoczne, będzie jednak pełnić ważną funkcję w aucie.
Cały pulpit samochodowy - od kierownicy po schowek - wspiera się na aluminiowej rurze łączącej słupki. Zazwyczaj te elementy są spawane bądź skręcane przy użyciu metalu, dzięki czemu cała konstrukcja jest stabilna, lecz jednocześnie sporo waży.
Tymczasem w nowej technologii kopoliamid Vestamelt X1333-P1 pokrywa aluminiową rurę i łączy z nią wsporniki z poliamidu 6 wzmocnionego włóknem szklanym dzięki procesowi formowania wtryskowego. Dzięki użyciu tego rozwiązania ciężar konstrukcji obniża się o 20 proc. w stosunku do konwencjonalnych rozwiązań. Przekłada się to na zmniejszenie wagi całego pojazdu, a tym samym - ograniczenie spalania paliwa i emisji CO2 do atmosfery.
Specjaliści z firmy Evonik pracują nad kolejnymi zastosowaniami tworzywa Vestamelt w motoryzacji, między innymi w drzwiach i elementach strukturalnych.
Tworzywo firmy Evonik w mercedesach
2013-04-04