Aby wspomóc zmianę modelu przetwarzania opakowań wytworzonych z plastiku, Unilever zobowiązał się, że:
- Do 2025 roku wszystkie wykorzystywane przez firmę plastikowe opakowania będą zaprojektowane w sposób odpowiedni do ponownego wykorzystania, przetworzenia lub kompostowania.
- Będzie wspierał inicjatywę New Plastics Economy. W ramach tej inicjatywy do roku 2020 opublikuje pełne zestawienie tworzyw sztucznych wykorzystanych w swoich opakowaniach, aby pomóc stworzyć protokół dotyczący tworzyw sztucznych dla przemysłu.
- Dołoży wszelkich starań, aby stworzyć techniczne rozwiązanie, którym podzieli się z całą branżą. Jego celem będzie opracowanie metody przetwarzania wielowarstwowych torebek, w szczególności na terenach przybrzeżnych, które zalewane są falami tworzyw sztucznych, przedostającymi się do morza.
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2 miliardów konsumentów dziennie. Zatrudnia 169 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2015 r. wyniosły 53,3 mld. euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (58%). Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall’s, PG Tips, Ben & Jerry’s, Marmite, Magnum i Lynx.
Żródło: Unilever