Pandemia koronawirusa spowodowała duże zmiany w funkcjonowaniu społeczeństwa i biznesu. W ciągu zaledwie kilku tygodni wiele aspektów codzienności przeniosło się do świata wirtualnego. Życie gospodarcze i społeczne nie zatrzymało się, ale rozlało się na internet. Ruch w sieci wzrósł do tego stopnia, że Komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton zaapelował do platform streamingowych takich jak Netflix, aby czasowo obniżyły jakość dostarczanego wideo, oferując standardową rozdzielczość zamiast wysokiej. Rozwiązania te ograniczałyby ryzyko blokowania przepustowości internetu.
Nagle okazało się, że bardzo wiele działań można wykonać online: że możliwe są e-zakupy, e-lekcje, e-praca, e-urzędy, a nawet e-spotkania czy e-konsultacje z lekarzem. Zmiany wymuszone przez epidemię całkiem nieźle się sprawdzają i wiele z nich będzie miało charakter trwały, ponieważ ludzie mimo początkowego dyskomfortu zauważą również korzyści płynące z nowych rozwiązań – takie jak oszczędność czasu czy ogólną wygodę.
Trwająca od kilku miesięcy sytuacja pokazała, że digitalizacja każdej firmy to już nie fanaberia, lecz konieczność. W dobie kryzysu najlepiej radzą sobie firmy, które już dawno w swoich strategiach postawiły na automatyzację i sprzedaż online, dzięki czemu obecnie posiadają grono wiernych klientów oraz ugruntowaną pozycję rynkową w sieci – a niekiedy i poza nią.
I w tym miejscu chcielibyśmy odnieść się do naszej działalności. Plastech.pl będzie obchodził w 2020 roku 18. urodziny i od samego początku funkcjonował jako wortal, czyli internetowy portal wertykalny skupiony na branży tworzyw sztucznych. Przez te wszystkie lata tysiące firm korzystały z naszych stron i usług, doceniając możliwość szybkiego, taniego sposobu na dotarcie do rzeszy nowych klientów. Aktualnie w Katalogu Firm jest obecnych 6781 przedsiębiorstw, z których 344 zdecydowały się na płatne wpisy. Firmy te opublikowały ponad 116 tys. ofert B2B. Wiele z nich doceniło także inne formy promocji, takie jak banery reklamowe, mailingi czy reklamy w newsletterze.
W tym trudnym okresie pandemii, gdy zostały odwołane imprezy targowe, a przedstawiciele handlowi ograniczali wizyty bezpośrednie, to właśnie na internet skierowany był wzrok firm poszukujących dostawców nowych rozwiązań, surowców i technologii. Również nasz portal odnotował znaczący wzrost ruchu sieciowego, co przełożyło się na jeszcze większy zasięg wszystkich form reklamowych.
Według danych z Google Analytics, od momentu ogłoszenia w Polsce stanu epidemiologicznego, tj. 20 marca, do końca czerwca br. liczba użytkowników serwisu wzrosła o 33,65% w przypadku domeny Plastech.pl.
Chcąc pokazać jak wygląda oglądalność serwisu Plastech.pl na tle konkurencji, prezentujemy dane z serwisu similarweb.com, który pozwala na porównanie statystyk różnych domen. Wyraźnie widać, że spośród serwisów branży tworzyw sztucznych Plastech.pl ma największą liczbę użytkowników – a więc i największy zasięg.