
- Zdecydowane zwiększenie sprzedaży w Włoszech było jednym z naszych celów biznesowych na ten rok - komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA. - Prowadzimy tam sprzedaż opakowań od kilku lat, ale wcześniej nasze dostawy miały ograniczony charakter ze względu na liczne bariery utrudniające wejście na ten rynek. We Włoszech musimy się mierzyć z dużą konkurencją, i to przede wszystkim z producentami lokalnymi, którzy oferują bardzo tanią produkcję. W rezultacie, głównym kryterium wyboru dostawcy bywa cena, a nie jakość i serwis, co jest naszym atutem w wielu krajach zachodnioeuropejskich. Dodatkowo, nie pomaga nam duża odległość, która podbija koszty produktu. Sporym wyzwaniem było też znaczne rozdrobnienie rynku. We Włoszech większość podmiotów w branży spożywczej to małe, rodzinne biznesy, nieogłaszające się w internecie czy innych mediach, a więc trudne do namierzenia i bardzo przywiązane do tradycji. Na szczęście, dzięki nawiązaniu współpracy z lokalnym partnerem, którego przekonaliśmy do naszej oferty, wszystkie te bariery udało nam się przezwyciężyć i teraz spodziewamy się systematycznego zwiększania sprzedaży na tym rynku.
Plast-Box dostarcza opakowania z tworzyw sztucznych do 30 krajów europejskich, w tym do niemal wszystkich państw UE oraz na rynki Europy Wschodniej, m.in. do Rosji i na Ukrainę. Udział eksportu w sprzedaży Plast-Boxu systematycznie rośnie i w pierwszej połowie br. przekroczył już 70 proc.