Włosi polubili opakowania ze Słupska

Włosi polubili opakowania… Od początku roku wartość dostaw firmy Plast-Box na rynek włoski zwiększyła się ośmiokrotnie w stosunku do sprzedaży w ub.r., a pod koniec roku spółka spodziewa się dynamiki wzrostu na poziomie 1000 proc. Plast-Box sprzedaje we Włoszech okrągłe opakowania z tworzyw sztucznych z pokrywką o pojemnościach od 2,5 l do 25 l, przeznaczone głównie dla branży spożywczej. Dostosowane są one do specyficznych wymagań włoskiego rynku pod względem konstrukcji, wytrzymałości i wymiarów opakowań. Obecnie słupska spółka prowadzi rozmowy z włoską firmą mleczarską na zamówienia ponad 200 tys. opakowań.

- Zdecydowane zwiększenie sprzedaży w Włoszech było jednym z naszych celów biznesowych na ten rok - komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA. - Prowadzimy tam sprzedaż opakowań od kilku lat, ale wcześniej nasze dostawy miały ograniczony charakter ze względu na liczne bariery utrudniające wejście na ten rynek. We Włoszech musimy się mierzyć z dużą konkurencją, i to przede wszystkim z producentami lokalnymi, którzy oferują bardzo tanią produkcję. W rezultacie, głównym kryterium wyboru dostawcy bywa cena, a nie jakość i serwis, co jest naszym atutem w wielu krajach zachodnioeuropejskich. Dodatkowo, nie pomaga nam duża odległość, która podbija koszty produktu. Sporym wyzwaniem było też znaczne rozdrobnienie rynku. We Włoszech większość podmiotów w branży spożywczej to małe, rodzinne biznesy, nieogłaszające się w internecie czy innych mediach, a więc trudne do namierzenia i bardzo przywiązane do tradycji. Na szczęście, dzięki nawiązaniu współpracy z lokalnym partnerem, którego przekonaliśmy do naszej oferty, wszystkie te bariery udało nam się przezwyciężyć i teraz spodziewamy się systematycznego zwiększania sprzedaży na tym rynku.

Plast-Box dostarcza opakowania z tworzyw sztucznych do 30 krajów europejskich, w tym do niemal wszystkich państw UE oraz na rynki Europy Wschodniej, m.in. do Rosji i na Ukrainę. Udział eksportu w sprzedaży Plast-Boxu systematycznie rośnie i w pierwszej połowie br. przekroczył już 70 proc.

Czytaj więcej:
Rynek 1145