Wyzwania - najlepsza inspiracja dla rozwoju i ambitnych działań

Wyzwania - najlepsza inspiracja…

Rozmowa z Hanną Zdrojewską, dyrektorką projektu Targów Taropak.

W wywiadzie, który opublikowaliśmy w „Plast Echo” w lipcu ub.r., Filip Bittner – wiceprezes zarządu Grupy MTP – opowiadał o planach Grupy dotyczących targowej jesieni 2020. Jak wiemy, życie bezlitośnie zweryfikowało wiele planów. Jak ocenia pani minione 12 miesięcy?

Ostatnie kilkanaście miesięcy było pełne wyzwań dla wielu z nas. Jako Grupa MTP mieliśmy okazję się o tym przekonać w najgorszy dla nas sposób, ponieważ straciliśmy możliwość robienia tego, co sprawia nam największą radość – organizowania bezpośrednich spotkań na żywo dla specjalistów z tak wielu branż. Jednak ta przerwa pomogła nam wdrożyć wiele nowych rozwiązań, które obecnie możemy przekładać również na wydarzenia stacjonarne, z czego bardzo się cieszymy. To doświadczenie, choć trudne, dało nam szansę na rozwój i zainspirowało nas do nowych działań.

Ten czas był również wyzwaniem dla branży opakowaniowej, która jako jedna z niewielu obroniła się przez głębokim kryzysem gospodarczym. Badania pokazują, że ten rok pozwolił jej nawet na wzrost. Dlatego tym bardziej cieszymy się na stacjonarne spotkanie z przedstawicielami branży opakowaniowej na Targach Taropak w Poznaniu. Taropak to targi dla branży opakowaniowej, które cieszą się najdłuższą tradycją targową w Polsce. Wiemy, że wielu wystawców i zwiedzających, pomimo trudnej sytuacji na rynku, ufa nam i chce razem z nami tworzyć to wydarzenie, ponieważ nie wyobrażają sobie polskiej sceny targowej bez Targów Taropak.

Jak będzie wyglądała tegoroczna edycja Targów Taropak, która odbędzie się w rzeczywistości postcovidowej?

Jako organizatorzy wielu wydarzeń targowych, skupiających za każdym razem tysiące gości, jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do bezpiecznego przyjęcia osób odwiedzających tegoroczne Targi Taropak. Poczucie bezpieczeństwa i aktywna ochrona zdrowia naszych wystawców, prelegentów, zwiedzających, ale i pracowników Targów Taropak to nasz priorytet w obecnej sytuacji epidemiologicznej. Wprowadziliśmy szereg działań zapewniających naszym gościom podwyższone standardy bezpieczeństwa. Dzięki rejestracji online i biletom internetowym stale monitorujemy liczbę odwiedzających i zapewniamy zachowanie minimalnej odległości między nimi, która wynosi 2 metry. Poszerzyliśmy również ciągi komunikacyjne w przestrzeni wystawienniczej. We wszystkich najczęściej uczęszczanych miejscach na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich zostały zamontowane dozowniki ze środkami dezynfekującymi. Toalety oraz wszelkie powierzchnie dotykowe takie jak stoły, poręcze czy klamki są w ciągu dnia wielokrotnie dezynfekowane przez serwis sprzątający. Myślę, że bezpieczeństwo naszych przestrzeni targowych mogą potwierdzić rosnące liczby gości na kolejnych wydarzeniach organizowanych na terenie MTP w ostatnich miesiącach i duży sukces dotyczący frekwencji na Targach ITM INDUSTRY EUROPE czy Targach DREMA.

hanna-zdrojewska
Hanna Zdrojewska, dyrektorka projektu Targów Taropak

Branża targowa, tak mocno dotknięta obostrzeniami, jest jednak bardzo elastyczna. Targi Taropak przewidują w tym roku hybrydową formułę wydarzenia. Na czym polega to rozwiązanie i jakie niesie korzyści dla swoich odbiorców?

Hybrydowy model Targów Taropak umożliwi spotkanie wielu potencjalnych partnerów osobiście w trakcie trwania targów, ale też pozwoli na zaprezentowanie swojej firmy online. Jesteśmy bardzo dumni z naszego najnowszego rozwiązania, jakim jest Internetowa Platforma Spotkań, pozwalająca swoim odbiorcom na zdobycie kontrahentów z całego świata, która wzbogaci stacjonarne wydarzenie. Platforma posiada wiele udogodnień zarówno dla odwiedzających, jak i wystawców. Warto skorzystać m.in. z możliwości zorganizowania prywatnych spotkań z klientami, które dzięki funkcjom video i chat, pozwolą na pełnowymiarowe negocjacje biznesowe z dowolnego miejsca na Ziemi. Ponadto dostęp do Internetowej Platformy Spotkań będzie możliwy aż 30 dni po zakończeniu Targów, dzięki czemu jej użytkownicy zyskują dużo więcej czasu na nawiązanie nowych relacji biznesowych.

Przejdźmy zatem do części merytorycznej, czyli co będziemy mogli zobaczyć na targach?

Tegoroczna edycja Targów Taropak to nie tylko opakowania, materiały, surowce, etykiety i logistyka, ale też maszyny i roboty, nieodzowne w nowoczesnym przemyśle. Dlatego szczególnie cieszy nas fakt, że segment związany z szeroko rozumianą automatyzacją, robotyzacją i digitalizacją, zwłaszcza w kontekście prezentowanych maszyn i robotów, niezbędnych dla procesów optymalizacji i zwiększania konkurencyjności, cieszy się na Targach coraz większą popularnością. Tegoroczni zwiedzający będą mieli okazję zobaczyć wiele interesujących maszyn i urządzeń do produkcji opakowań oraz najnowszy sprzęt do pakowania.

Podczas ostatniej edycji wystawy popularnością cieszyła się Konferencja E-commerce. Czy w tym roku to wydarzenie również będzie towarzyszyć targom?

Oczywiście, druga edycja Konferencji E-commerce to dla naszych zwiedzających idealna okazja do spotkania z ekspertami z dziedziny e-handlu, opakowań w e-commerce oraz logistyki i magazynowania. W tym roku prelegenci opowiedzą o tym, w jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na sektor e-commerce. Wspólnie zastanowimy się, co dzieje się z rosnącymi tonami opakowań, które składają się na miliony przesyłek w Polsce. Dowiemy się również, jak wyglądają działania związane z opakowaniami zwrotnymi oraz skąd się biorą problemy z opakowaniami w magazynach.


Czytaj więcej:
Targi 1314
Wywiad 296

Lider polskiego rynku spotkań, organizator targów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, konferencji i kongresów.

Polska