Niezmiennie dobre części
Obecnie nowa, wysokowydajna komórka produkcyjna jest wykorzystywana z narzędziem do produkcji przezroczystych tacek szklanych. Dzięki wzornictwu plastikowe miski są na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia od szklanych. Gotowe produkty są już dziś dostępne na pólkach supermarketów. Heinrich Axmann od wielu lat produkuje te opakowania dla FMR Frische Manufaktur Rheinland GmbH & Co. KG.
- Tacki do sałatek z grilla mają bardzo podobne wymagania dotyczące cienkościennego formowania wtryskowego, jak nowo opracowane tacki na żywność gotową do spożycia - wyjaśnia Brüggemann - Dzięki temu produktowi testujemy, jak daleko możemy się posunąć z nowym EcoPower Xpress - Szklane przezroczyste tace mają również grubość ścianki 0,5 mm i wyrafinowany design. Produkcja odbywa się w podwójnej formie o czasie cyklu 5,7 sekundy. Czas wtrysku wynosi mniej niż 0,1 sekundy przy gramaturze wtrysku 44 gramy.
Stabilne ruchy robota zapewniają krótki czas usuwania
Celem dla nowych tacek jest uzyskanie czasu cyklu krótszego niż 5 sekund. Całkowita waga wtrysku wyniesie 70 gramów, a czas napełniania maksymalnie 0,1 sekundy. Ponieważ całkowity czas cyklu uzależniony jest od czasu odebrania wyprasek, wtryskarka EcoPowerXpress została wyposażona w szybkobieżnego robota Sonic.
Roboty szybkobieżne Sonic zostały specjalnie zaprojektowane dla przemysłu opakowaniowego. Po raz pierwszy roboty te były prezentowane przez Wittmann na targach K w 2019r. - Mocną stroną robotów Sonic jest wysoka stabilność podczas najszybszych ruchów - mówi Jörg Schröer, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Wittmann. - To właśnie pozwala na skrócenie czasu usuwania wyprasek.
Roboty Wittmann od dziesięcioleci cieszą się w firmie Axmann najwyższym zaufaniem. W parku maszynowym znajduje się ponad 30 wtryskarek różnych marek. Wszystkie są wyposażone w roboty kartezjańskie firmy Wittmann.
Dla nowych wyprasek cienkościennych po raz pierwszy zakupiono w pełni zintegrowane, kompletne rozwiązanie pochodzące od jednego dostawcy. - Dla nas ma to tę wielką zaletę, że otrzymaliśmy cały system zgodny z CE - mówi Heiner Axmann. - Dzięki temu zaoszczędziliśmy dużo czasu i pieniędzy - Kolejną zaletą jest łatwiejsza obsługa gniazda produkcyjnego, gdy maszyna i robot mogą być sterowane razem na centralnym monitorze systemu sterowania wtryskarki.
Technologia DC w skrócie
- Cienki, cieńszy, najcieńszy - tak Andreas Brüggemann odpowiada na pytanie o aktualne trendy produkcyjne. Wymagania dotyczące cienkich ścianek stale rosną, głównie ze względu na redukcję zużycia materiałów.
Również cele zrównoważonego rozwoju przeważyły szalę na korzyść w pełni zasilanej elektrycznie wtryskarki. - Efektywność energetyczna jest obecnie najważniejszym kryterium, gdy inwestujemy w nowe maszyny i technologie - mówi Heiner Axmann - Szczególnie w przypadku wtryskarek szybkobieżnych, które wymagają bardzo szybkich ruchów i wysokiej wydajności wtrysku, efektywność energetyczna w znacznym stopniu przyczynia się do osiągnięcia wymaganych najniższych kosztów jednostkowych. Nowoczesne maszyny pokazują wartość zużycia energii, dzięki czemu możemy bardzo łatwo je nadzorować i porównywać zużycie. W porównaniu z maszyną hybrydową, EcoPower Xpress zużywa o ponad 30 procent mniej energii elektrycznej przy użyciu tej samej formy wtryskowej.
Jako członek BVFE, Federalnego Stowarzyszenia Promocji Efektywności Energetycznej, firma Heiner Axmann postawiła sobie za punkt honoru skrupulatne zwracanie uwagi na jak najniższe zużycie energii we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. - W ciągu ostatnich kilku lat zmniejszyliśmy zużycie energii w firmie o 1,5 miliona KWh - - mówi Axmann. Ostatnio rozbudowano system fotowoltaiczny, aby wytwarzał własną energię. Firma Axmann prowadzi już rozmowy z firmą Wittmann na temat tego, w jaki sposób technologia DC zaprezentowana na targach Fakuma 2023 we Friedrichshafen może być wykorzystanaw połączeniu z technologią magazynowania energii w akumulatorach we własnej działalności.
- Podobnie jak my, Wittmann jest firmą rodzinną, a to robi różnicę - mówi Heiner Axmann. - Bardzo lubimy pracować z firmami rodzinnymi, ponieważ działają one inaczej. Są bardziej zaangażowane zarówno w doradztwo, jak i serwis. Nie są zainteresowane czystą pogonią za zyskiem, ale prawdziwymi partnerskimi relacjami. Pozwala to na to, abyśmy jako klienci byli zadowoleni.