Po wnikliwej analizie światowych trendów, przeprowadzonej przez ekspertów z różnych krajów, wybrano kolor, który u progu nowej dekady wyraża istotę tego, co czyni nas ludźmi. Według Global Aesthetic Center AkzoNobel w 2020 r. we wnętrzach królować będzie Miętowa Szarość (ang. nazwa Tranquil Dawn).
Kolor Roku 2020, Miętowa Szarość, będący delikatnym odcieniem z pogranicza zieleni, błękitu i szarości, znajduje się we wszystkich czterech paletach barw ColourFutures 2020. Zostały one stworzone, aby zainspirować klientów i ułatwić im dokonanie wyboru właściwego koloru. - Miętowa Szarość doskonale oddaje nastrój 2020 roku, pełen refleksji nad tym, co czyni nas ludźmi - wyjaśnia Heleen van Gent, szefowa Global Aesthetic Center AkzoNobel, które co roku bada i analizuje światowe trendy. - Kolor Roku 2020 jest uzewnętrznieniem naszego pragnienia, aby cenić i pielęgnować to, co pomaga nam w powrocie do natury i pokazuje, jak będzie to ważne podejście w nowej dekadzie.
Efekt wnikliwych badań
Specjaliści z obszaru farb i powłok spółki wraz z czołowymi projektantami i ekspertami z różnych dziedzin powiązanych z szeroko pojętym designem dokładnie analizują wyniki badań trendów prowadzonych przez cały rok. Następnie zostaje podjęta decyzja o zastosowaniu tych kolorów w wybranych produktach tak, aby móc zaoferować klientom jak najszerszą paletę barw zgodnie z ich oczekiwaniami i potrzebami. To najlepszy dowód na to, jak ogromną wagę AkzoNobel przywiązuje do inwestowania w wiedzę o kolorach we wszystkich obszarach swojej działalności.
Każda z czterech palet kolorów farb dekoracyjnych zewnętrznych i wewnętrznych przygotowanych na rok 2020 odpowiada konkretnym, zauważonym przez projektantów potrzebom, takim jak stworzenie przestrzeni do zabawy czy wręcz przeciwnie - wyciszenia się. Umożliwia również wyrażenie siebie poprzez odpowiedni wystrój domu. Palety podzielono tematycznie: The Care Palette, The Play Palette, The Meaning Palette oraz The Creativity Palette.
Nie tylko dla domu
- Badania, jakie prowadzimy, zostały pomyślane w taki sposób, aby we wszystkich istotnych segmentach rynku farb i powłok można było stosować się do najnowszych trendów - dodał David Menko, Chief Marketing Officer w AkzoNobel. - Nasze zespoły projektowe, uwzględniając specyfikę danego rynku, przekładają te informacje na kolory i lakiery dla różnych segmentów, w tym lakiery samochodowe, powłoki chroniące elementy architektoniczne, powłoki dla elektroniki użytkowej i drewna.
Zaletą corocznych badań jest to, że zaprezentowane palety barw mogą być stosowane również w pozostałych obszarach biznesowych AkzoNobel, gdzie kolor odgrywa ważną rolę, jak Automotive and Specialty Coatings, Powder Coatings oraz Wood Coatings.
- Zwłaszcza nasz biznes Automotive and Specialty Coatings w pełni wykorzystuje badania trendów, aby stworzyć współgrające palety kolorów w różnych segmentach, takich jak elektronika użytkowa, lakiery samochodowe i powłoki lotnicze - wyjaśnia Menko. - Jeden wspólny kolor przewodni i proces rozwoju trendów pomagają wszystkim naszym biznesom, jak: Wood Coatings oraz Powder Coatings, pomyślnie wprowadzać na rynek wiodące kolory i towarzyszące im palety na wszystkich rynkach.
Zdj: mat. prasowe