Coca-Cola tymczasowo usunie etykiety z butelek Sprite i Sprite Zero on-the-go w styczniu tego roku na potrzeby testu opakowań "label-less".
W ramach pilotażu etykiety zostaną tymczasowo usunięte z pojedynczych 500 ml butelek Sprite i Sprite Zero i zastąpione wytłoczonym logo z przodu opakowania. Grawerowane laserowo informacje o produkcie i wartościach odżywczych pojawią się na odwrocie.
Chociaż istniejące etykiety w pełni nadają się do recyklingu, ich usunięcie dodatkowo uprościłoby cały proces. Wyeliminowałoby ono potrzebę oddzielania etykiet od butelek, a jednocześnie przełożyłoby się na zmniejszenie ilości zużywanego materiału opakowaniowego.
Kupujący są zaproszeni do wypróbowania nowego limitowanego produktu, który będzie sprzedawany w ośmiu sklepach Tesco Express w Brighton i Hove, Bristolu, Londynie i Manchesterze w okresie od stycznia do marca 2024 roku.
Podobnie jak istniejące opakowania Sprite, przezroczyste butelki PET - w 100% pochodzące z recyklingu - mają zielone i przezroczyste nakrętki identyfikujące je odpowiednio jako Sprite lub Sprite Zero.
W ostatnich latach Coca-Cola wprowadziła szereg zmian, aby pomóc zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych, między innymi tworząc lekkie butelki czy też zastępując zielone butelki Sprite przezroczystymi. Zabieg ten zdecydowanie ułatwia recykling butelek. Butelki napojów produkowanych przez Coca-Colę mają już dołączane nakrętki, za których pomocą firma stara się zmniejszyć możliwość zaśmiecania.
Dusan Stojankic, VP Franchise Operations, GB&I w Coca-Cola Great Britain skomentował: - Chcemy pomóc stworzyć przyszłość, w której plastikowe opakowania na napoje zawsze będą miały więcej niż jedno życie. Etykiety zawierają cenne informacje dla konsumentów, ale z pomocą technologii możemy teraz wypróbować inne sposoby udostępniania tych informacji przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości używanych przez nas opakowań. Rezygnacja z etykiet może wydawać się małym krokiem, ale jest to jeden z kilku sposobów, które badamy, aby ułatwić recykling, zminimalizować ilość odpadów i zminimalizować wpływ naszych opakowań na środowisko.
Javier Meza, wiceprezes ds. marketingu w Coca-Cola Europe, powiedział: - Proces, który dziś ogłaszamy, jest kamieniem milowym dla branży. Po raz pierwszy te dwie technologie zostały wykorzystane w pilotażu na całym świecie, w którym produkt Coca-Cola pojawi się w butelce bez etykiety sprzedawanej w sklepie. Chociaż zmiana projektu może wydawać się prosta, jest ona istotna z marketingowego punktu widzenia. Ta próba może przyczynić się do długoterminowych zmian w sposobie, w jaki marki komunikują się z konsumentami.
James Bull, Head of Packaging and Food Waste Strategy w Tesco dodał: - Chcemy pomóc naszym klientom zminimalizować wpływ kupowanych przez nich produktów na środowisko, w tym wyeliminować plastik i opakowania, gdy jest to możliwe. Ta próba opakowania bez etykiety przez Sprite jest doskonałym przykładem tego, jak marki wprowadzają innowacje, aby zapewnić te rozwiązania.
Allison Ogden-Newton, dyrektorka generalna Keep Britain Tidy, powiedziała: - Oczywiste jest, że jako społeczeństwo musimy bardziej ograniczać, ponownie wykorzystywać i poddawać recyklingowi, a także mniej marnować. Wszyscy, w tym firmy, muszą być częścią tego rozwiązania. Z zadowoleniem przyjmujemy tę ekscytującą i innowacyjną próbę.