E-commerce dla opakowań
Tematyka sektora e-commerce zagościła na scenie Targów Taropak po raz trzeci, ponownie odnotowując duży sukces. Widownia pękała w szwach, gdy zaproszeni eksperci, reprezentujący takie firmy jak Allegro Biznes, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Max&Mrau, DrMax Drogeria ,TFP, VP Polska, Versor Engineering, Digit Pack czy blog Sztuka E-Commerce, dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat obecnych wyzwań rynku e-commerce. Wśród poruszanych tematów królowały eko rozwiązania w opakowaniach do wysyłek, ale prelegenci pochylili się także nad aktualnymi tematami dotyczącymi oczekiwań konsumenckich, m.in. omówione zostały uczucia konsumenta związane z tzw. unboxing experience czy możliwości zadruku opakowań e-commerce. Partnerem Głównym Konferencji była firma Allegro Biznes.
Współpraca wewnątrz branży
Gratką dla targowych gości były branżowe strefy Targów Taropak. Jak co roku jedną z takich stref stworzyła Polska Izba Opakowań wraz ze swoimi członkami, którzy prezentowali swoje najnowsze produkty. Na specjalnej scenie PIO zorganizowała również swoją konferencję nt. trendów i kierunków zmian na rynku opakowań.
Nowością dla odwiedzających była ekspozycja stworzona przez członków Stowarzyszenia Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych. Firmy reprezentujące SPPES prezentowały swoje rozwiązania tworząc jednocześnie miejsce idealne do rozmów biznesowych z przedstawicielami firm produkujących etykiety samoprzylepne, co sprzyjało bliższemu poznaniu środowiska etykietowego w Polsce.
Targi Taropak przez trzy dni gościły również Klub Producentów Opakowań Ukrainy wraz z kilkoma członkami, m.in. Pack Group, Vesna, Anfol, Packprint czy Pabags. Klub Producentów Opakowań Ukrainy to stowarzyszenie skupiające producentów oraz konsumentów materiałów opakowaniowych, maszyn do pakowania, pojemników i opakowań w Ukrainie. Klub na targach Taropak reprezentował jego Prezydent oraz redaktor naczelny Magazynu Upakovka - Walery Kriwoszej.
Do zobaczenia za rok!
Organizatorzy kontynuują coroczny cykl Targów Taropak, dlatego kolejna edycja Targów Taropak – już tradycyjnie – odbędzie się jesienią za rok! W planach są nie tylko kolejne branżowe strefy i merytoryczne konferencje, ale także nowości i niespodzianki w ofercie wystawienniczej. Wkrótce organizatorzy przekażą więcej szczegółów na temat przyszłorocznej edycji Targów Taropak.