DuPont dał 10 tys. dolarów gdańskim studentom

DuPont dał 10 tys. dolarów… Koncern DuPont ogłosił szczegóły swojego Programu dla Społeczności Lokalnych. Dzięki niemu na wsparcie w wysokości 10 tys. dolarów mogą liczyć studenci Politechniki Gdańskiej.

Łącznie chemiczny potentat miał do rozdysponowania 262 tys. dolarów. Podzielił je na 72 projekty realizowane w 15 krajach. Jeden wsparty projekt pochodzi z Polski.

Jego beneficjentem okazali się żacy należący do Studenckiego Koła Informatyków. Konstruują oni różnorodne roboty, które obok zaawansowania technologicznego mogą być też używane w przyszłości w sytuacjach wymagających ochrony życia ludzkiego czy środowiska naturalnego.

Pieniądze z Funduszu dla Społeczności Lokalnych DuPont pozwolą im na budowę oraz testowanie robotów, jak również ich udział w wystawach czy zawodach dla młodych talentów, co mogłoby pomóc w późniejszej komercjalizacji wynalazków.

Jednym z projektów, nad którym pracują młodzi robotycy jest Hexacopter, czyli robot latający, którego konstrukcja mogłaby być wykorzystana m.in. przy wykrywaniu pożarów lasów, monitorowaniu rurociągów, sieci energetycznych, fabryk, ruchu ulicznego, imprez masowych, tworzeniu trójwymiarowych map, szybkim transporcie małych i lekkich ładunków np. leków do trudno dostępnych miejsc, obserwacji kąpielisk, poszukiwaniu osób zaginionych oraz przestępców.

Grant od firmy DuPont pójdzie na wyposażenie robota w zaawansowany system wizyjny oparty na systemie kamer i dalmierzy laserowych, który zwiększy jego funkcjonalność.

- Jednym z filarów naszej strategii jest bezpieczeństwo zarówno ludzi, jak i środowiska – mówi Piotr Gill, dyrektor generalny DuPont w Polsce. - To oraz historia i przyszłość naszej firmy opartej na rozwiązaniach naukowych, skłoniło nas do wyboru właśnie tej drużyny studentów i wsparcia finansowego jej bardzo innowacyjnych rozwiązań.

Fundusz Społeczności Lokalnych DuPont założono w 1990 r., aby poprawić jakość życia i wspomóc społeczności, w których działa firma. Programy finansowane z Funduszu są zaprojektowane i wdrażane do realizacji w krajach, w których istnieją lokalne oddziały firmy.

Czytaj więcej:
Badania 245