Łożyska liniowe drylin W do wielu zastosowań

Łożyska liniowe drylin W do… Wraz z rozwojem nowoczesnych wysokogatunkowych tworzyw sztucznych, ślizgowe łożyska liniowe coraz częściej są stosowane jako alternatywa dla łożysk kulkowych obiegowych. Z biegiem czasu, spełniając życzenia klientów oraz nieustannie poszerzając asortyment, firma igus rozwinęła typoszereg łożysk drylin W w pełny, modułowy system, który zapewnia konstruktorom swobodę tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Dzięki zoptymalizowanym tribologicznie, wysokogatunkowym tworzywom łożyska liniowe drylin firmy igus mogą być używane całkowicie bez dodatkowego smarowania. Wkładki ślizgowe między szyną a wózkami umożliwiają cichy i lekki ruch, a także zapobiegają osadzaniu się zanieczyszczeń. Jest to niezwykle czyste, wytrzymałe, odporne na korozję i lekkie rozwiązanie w przystępnej cenie. Wybierając spośród szerokiego asortymentu, można dowolnie łączyć różnorodne szyny i wkładki ślizgowe, wchodzące w skład modułowego systemu, a konstruktorzy mogą wybierać rozwiązania dostosowane do ich indywidualnych wymagań.

Szeroki wybór materiałów szyn

Standardowo szyny modułowego systemu drylin są wykonywane z aluminium pokrytego warstwą twardej anody, która pozwala na uzyskanie najlepszych wartości współczynnika tarcia przy współpracy z tworzywami iglidur. Z myślą o szczególnych zastosowaniach, typoszereg drylin W obejmuje też specjalne materiały, takie jak np. stal nierdzewna odporna na chemikalia lub słoną wodę. Na Targach w Hanowerze w roku 2016 firma igus zaprezentowała łożysko liniowe z szyną wykonaną w całości z tworzywa sztucznego, zbrojonego włóknem węglowym.

- Zalety włókien węglowych są oczywiste - objaśnia Stefan Niermann, kierownik działu łożysk liniowych i napędów drylin w firmie igus. - Materiał ten jest niezwykle lekki, niemagnetyczny oraz cechuje się dużą sztywnością.

Do zastosowań, w których oczekuje się właśnie takich właściwości, czyli np. w technice lotniczej lub medycznej, firma igus oferuje teraz najlżejsze łożysko liniowe na świecie w tej klasie wielkości. Zostało ono zaprojektowane do przesuwów wynoszących maksymalnie 2000 milimetrów. Ze względu na fakt, że cała szyna jest wykonana z włókien węglowych, udało się znacznie zredukować masę systemu.

Bogaty asortyment: tworzywo iglidur odpowiednie do każdego zastosowania

Do różnorodnych aplikacji muszą być używane nie tylko różne materiały szyn, ale i różne tworzywa sztuczne, z których wykonane są wkładki ślizgowe wózków. Dlatego firma igus oferuje w ramach systemu drylin W aż pięć tworzyw iglidur. Na przykład: tworzywo iglidur A180 spełniające wymagania FDA, iglidur E7 o najwyższej żywotności we współpracy z wałkami ze stali i stali nierdzewnej, czy iglidur X odporne na temperatury od -100 do +250 st. C. Dzięki temu można np. zapewnić optymalną wartość współczynnika tarcia w pracy ze stalą pokrytą twardą powłoką chromową, lub największą żywotność przy pracy z hartowaną stalą nierdzewną. Wszystkie tworzywa są dostępne w postaci łatwych do zamocowania wkładek ślizgowych, które wystarczy wcisnąć w oprawę łożyskową. Otwarta geometria oraz osiowe zabezpieczenie przed wypadaniem wkładki ułatwiają montaż oraz zapewniają dobre zamocowanie w oprawie.

igus


Czytaj więcej:
Polimery 228
Maszyny 619