Dzięki zoptymalizowanym tribologicznie, wysokogatunkowym tworzywom łożyska liniowe drylin firmy igus mogą być używane całkowicie bez dodatkowego smarowania. Wkładki ślizgowe między szyną a wózkami umożliwiają cichy i lekki ruch, a także zapobiegają osadzaniu się zanieczyszczeń. Jest to niezwykle czyste, wytrzymałe, odporne na korozję i lekkie rozwiązanie w przystępnej cenie. Wybierając spośród szerokiego asortymentu, można dowolnie łączyć różnorodne szyny i wkładki ślizgowe, wchodzące w skład modułowego systemu, a konstruktorzy mogą wybierać rozwiązania dostosowane do ich indywidualnych wymagań.
Szeroki wybór materiałów szyn
Standardowo szyny modułowego systemu drylin są wykonywane z aluminium pokrytego warstwą twardej anody, która pozwala na uzyskanie najlepszych wartości współczynnika tarcia przy współpracy z tworzywami iglidur. Z myślą o szczególnych zastosowaniach, typoszereg drylin W obejmuje też specjalne materiały, takie jak np. stal nierdzewna odporna na chemikalia lub słoną wodę. Na Targach w Hanowerze w roku 2016 firma igus zaprezentowała łożysko liniowe z szyną wykonaną w całości z tworzywa sztucznego, zbrojonego włóknem węglowym.- Zalety włókien węglowych są oczywiste - objaśnia Stefan Niermann, kierownik działu łożysk liniowych i napędów drylin w firmie igus. - Materiał ten jest niezwykle lekki, niemagnetyczny oraz cechuje się dużą sztywnością.
Do zastosowań, w których oczekuje się właśnie takich właściwości, czyli np. w technice lotniczej lub medycznej, firma igus oferuje teraz najlżejsze łożysko liniowe na świecie w tej klasie wielkości. Zostało ono zaprojektowane do przesuwów wynoszących maksymalnie 2000 milimetrów. Ze względu na fakt, że cała szyna jest wykonana z włókien węglowych, udało się znacznie zredukować masę systemu.