Nowe tworzywa sztuczne i techniki produkcji mogą zapewniać ekonomiczne opakowania do towarów luksusowych na rynku kosmetyczno-perfumeryjnym - przekonuje Gérald Martines z firmy RPC.
Opakowania odgrywają niezwykle ważną rolę w branży kosmetyków i środków higieny osobistej. W przypadku każdego produktu istotny jest właściwy wizerunek i zdolność do wyróżniania się na zatłoczonym rynku. Ogromne znaczenie ma tu właśnie opakowanie.
Aby zwrócić na siebie uwagę w tej wysoce konkurencyjnej branży, projekt opakowania musi wywoływać natychmiastową reakcję emocjonalną - pragnienie, by dany przedmiot posiadać i wziąć do ręki. Następnie zdjęte z półki opakowanie musi nadal podtrzymywać te odczucia, kontynuując swój wizerunek wysokiej jakości i funkcjonalności i prezentując go trwale przez cały okres użytkowania produktu.
Projektując opakowania dla branży kosmetyczno-perfumeryjnej, należy naturalnie wziąć pod uwagę jeszcze jeden czynnik - koszt. Nawet produkty z najwyższej półki podlegają teraz tej samej ostrej konkurencji co marki masowej produkcji. Wystarczy tylko spojrzeć na to, co dzieje się na rynku opakowań do kosmetyków i perfum, aby zobaczyć efekty tego ekonomicznego podejścia. Wyższe koszty materiałów i produkcji oraz przede wszystkim skłonność klientów do sprowadzania opakowań z regionów o niższych kosztach pracy prowadzi do tego, że wielu dostawców opakowań na półkuli zachodniej ogranicza działalność, zamyka lub przenosi fabryki albo całkowicie znika z rynku.
Niezaprzeczalnym faktem pozostaje jednak to, że na rynku, gdzie wizerunek jest wszystkim, właściciele marki nie mogą pozwolić sobie na łatwe oszczędności w produkcji opakowań. Dzieje się tak ponieważ sprzedawanym przez nich towarem jest właśnie luksus.
Tendencja do zaopatrywania się w krajach o niskich kosztach obecnie już zwalnia, ponieważ niektórzy z tanich dostawców nie są w stanie zapewnić produktów i obsługi wysokiej jakości wymaganej przez większość marek, natomiast ich koszty rosną z powodu wysokiej inflacji w regionie oraz podatków od działalności handlowej nałożonych w niektórych krajach zachodnich. Zarazem przewidujący producenci zachodni stale ulepszają swoją ofertę pod względem innowacji, obsługi i jakości, udoskonalając także i dalej automatyzując procesy produkcyjne, aby zapewnić sobie bardziej konkurencyjną pozycję.
W przypadku tworzyw sztucznych popyt na wysokiej klasy opakowania wytwarzane w ekonomiczny sposób wciąż otwiera nowe możliwości. Dobrze znaną zaletą tych materiałów jest zapewniana przez nie swoboda projektowania, umożliwiająca tworzenie wielu oryginalnych, przyciągających wzrok opakowań, które maksymalnie wyróżniają produkty na półce i przemawiają do konsumentów. Szeroki wybór dostępnych polimerów pozwala spełnić wiele różnych wymagań dotyczących produktów i specyfikacji projektowych.
Luksusowe opakowania do kosmetyków muszą być innowacyjne
2008-02-15
- Strony:
- 1
- 2