Dostępność materiałów kolorowych, zabarwionych lub bezbarwnych, licznych opcji zdobniczych oraz specjalnych efektów i wykończeń umożliwia tworzenie opakowań, które kreują i prezentują indywidualną tożsamość pożądaną przez wszystkie marki w branży kosmetyków i środków higieny osobistej. Co ważniejsze, ciągły postęp technologiczny wprowadza tworzywa sztuczne w coraz większym stopniu na rynek towarów luksusowych.
Jednym z przykładów takich osiągnięć jest Surlyn - materiał, który łączy doskonałą przezroczystość z grubością zwykle możliwą tylko w przypadku szkła. Dzięki jego uniwersalności z Surlynu można tworzyć różne kształty (od prostych i surowych po ozdobne i wyszukane), różne wielkości (od niewielkich po bardzo duże), efekty specjalne i wykończenia.
Jego przejrzystość umożliwia uzyskanie głębi, którą trudno byłoby odtworzyć innymi metodami. Surlyn może być także używany w połączeniu z takimi technologiami jak powlekanie galwanizowanych części, co pozwala niedrogo tworzyć atrakcyjne wykończenia.
Podobnie słoiczki do kremów, produkowane w zakładach grupy RPC są kolejnym przykładem zastosowania, w którym zaawansowane techniki produkcji pozwalają tworzywom sztucznym wchodzić na obszar, gdzie panowało dawniej tylko szkło. Technologia dwuwarstwowa zapewnia końcowe opakowanie o grubości, spełniającej wymagania wizerunku wysokiej jakości dla tego typu produktów. Ponadto tworzywa sztuczne oferują elastyczność potrzebną do tworzenia projektów na specjalne zamówienie.
Inną istotną cechą udanego opakowania jest funkcjonalność. Zaawansowane technologie dozowania, takie jak system "airless", który zapewnia kontrolowane i higieniczne wydzielanie wszelkiego rodzaju płynów, kremów i żelów, mogą przyczynić się do powstawania opakowań o wysokim poziomie wygody użytkowania, co gwarantuje wielokrotną sprzedaż. Każdy z tych trzech przykładów pokazuje na swój sposób, jak nawet na współczesnym trudnym rynku opakowania do kosmetyków i perfum mogą dzięki tworzywom sztucznym wciąż robić duże wrażenie, a co więcej można to osiągnąć niewielkim kosztem.