Niepewna sytuacja polityczna na niektórych obszarach przełożyła się jednak na pogorszenie koniunktury gospodarczej, co z kolei oznacza niższe tempo konsumpcji produktów pakowanych w tych regionach. Największy wpływ będzie to miało prawdopodobnie na wyroby nabywane pod wpływem impulsu, takie jak ciastka albo czekolada. Ich konsumenci będą najpewniej decydowali się na tańsze odpowiedniki. Aby obniżać koszty, konsumenci mogą na przykład kupować opakowania zawierające pojedyńczą porcję przekąski. Nie ma przy tym znaczenia, czy chodzi o batonik zbożowy jedzony między śniadaniem a lunchem, rodzinną przekąskę przy wspólnym filmie, czy też popołudniowy smakołyk - produkty tego rodzaju powinny być dostępne właśnie w takich wersjach.
Ciastka i krakersy stanowią ważną kategorię przekąsek na całym świecie. Spółka Bosch Packaging Technology, która może się pochwalić kilkudziesięcioletnim doświadczeniem w branży, opracowuje innowacyjne rozwiązania i przekracza ograniczenia techniczne, aby zaspokoić zmieniające się gusta konsumentów. Klienci często zadają następujące pytanie: „Jak sprawić, by producenci ciastek mogli pakować swoje wyroby do różnych opakowań i nie tracili przy tym fortuny?”
Dzięki ścisłej współpracy z producentami ciastek próbującymi odpowiedzieć na trendy w zakresie pakowania wyrobów do opakowań zawierających pojedynczą porcję, opakowań małych oraz rodzinnych, firma Bosch udoskonaliła swoje maszyny pakujące, które pozwalają z niedoścignioną elastycznością układać produkty na stos. Aby tego dokonać, firma skoncentrowała się na trzech głównych obszarach.
Niedościgniona elastyczność
Dotychczas liczba dostępnych wariantów opakowań była ograniczona przez możliwości urządzeń pakujących.Liczba ciastek w stosie zależała od liczby magazynów do pobierania produktu lub ich wielokrotności. Najnowsze rozwiązania Bosch zapewniają z kolei niezwykłą elastyczność ustawienia podajnika magazynowego, który działa niezależnie od strumienia dostarczanego wyrobu. Urządzenie SPL (Smart Pile Loader) może na przykład pobierać zmienną liczbę produktów z każdego magazynu, dzięki czemu producenci są w stanie określić wielkość stosu idealnie odpowiadającą potrzebom klientów, która ponadto jest niezależna od liczby linii wejściowych (elastyczność linii). W związku z tym mogą używać mniej magazynów, co pozwala oszczędzić miejsce i jednocześnie utrzymać niezmienioną liczbę ciastek w opakowaniu.