Grupa Ciech jest drugim pod względem mocy wytwórczych producentem sody kalcynowanej w Europie, posiadającym fabryki w trzech krajach - Polsce, Rumunii i Niemczech. Oprócz sody kalcynowanej dostępnej w dwóch rodzajach: ciężkiej (stosowanej m.in. do produkcji szkła) oraz lekkiej (stosowanej do produkcji m.in. detergentów), Ciech produkuje także sodę oczyszczoną o bardzo szerokim spektrum zastosowania. Segment sodowy, obejmujący również produkcję soli, odpowiada za około 70 proc. przychodów Grupy Ciech.
Ze względu na globalną skalę działalności Grupy Ciech (50 proc. wpływów ze sprzedaży produktów poza granicami krajów, w których Ciech ma swoje zakłady, obecność na 100 rynkach globalnych), produkty sodowe otrzymały nowe, anglojęzyczne nazwy:
- soda kalcynowana ciężka, będzie oferowana pod marką "SODAASH DENSE";
- soda kalcynowana lekka, pod marką "SODAASH LIGHT";
- soda oczyszczona spożywcza, pod marką "SOBIC FOOD";
- soda oczyszczona paszowa, pod marką "SOBIC FEED";
- soda oczyszczona farmaceutyczna, pod marką "SOBIC HEALTH CARE";
- soda oczyszczona techniczna, pod marką "SOBIC TEC".
- Warto pamiętać, że z perspektywy klienta produkt, który oferujemy nie sprowadza się wyłącznie do sody - mówi Hubert Kamola, szef pionu sprzedaży Grupy Ciech. - To także jej opakowanie, sposób dostawy, współpraca operacyjna, czy budowa harmonogramów dostaw. W ostatnich miesiącach wprowadziliśmy w obszarze sprzedaży szereg usprawnień. Wyznaczamy sobie i branży coraz wyższe standardy w zakresie kompleksowej obsługi klientów, sprzedaży i transportu sody. Dlatego też chcieliśmy podkreślić te pozytywne zmiany nową identyfikacją wizualną naszych produktów.
Nacisk na produkcję i sprzedaż sody oczyszczonej wynika z analiz rynkowych przeprowadzonych przez Grupę Ciech w ramach realizacji strategii długoterminowej. Popyt na sodę farmaceutyczną (stosowaną m.in. do produkcji leków), paszową czy techniczną (wykorzystywaną m.in. jako dodatek do proszków do prania, przy wydobyciu ropy naftowej czy produkcji papieru) będzie systematycznie rosnąć. Ciech uważnie obserwuje związane z tymi produktami trendy rynkowe (wzrost populacji świata, większe zapotrzebowanie na żywność w skali globalnej, wydłużanie długości życia) i odpowiada na zapotrzebowanie klientów, włączając je do swojego asortymentu.