We wszystkich firmach już dzisiaj trwają intensywne przygotowania do K 2010. Oczywiście byłoby przesadą twierdzić, że K 2010 w Düsseldorfie, które odbywają się w cyklu trzyletnim, są jedyną platformą prezentacji nowych technologii. Jednak bez wątpienia K to jedyne w świecie targi, na których jest tak wielka ilość innowacji.
Zaznaczyć należy, że nowości te są jasno zorientowane na korzyści i dopasowanie do potrzeb odbiorców. Klienci producentów maszyn i surowców dotknięci zostali kryzysem w tym samym stopniu co ich dostawcy. I intensywnie poszukują rozwiązań pozwalających na wytwarzanie i zbyt swoich produktów w sposób efektywniejszy, tańszy, mniej energo- i materiałochłonny. Każde rozwiązanie, każdy postęp jest bardzo pożądany.
Dotyczy to nie tylko producentów wyrobów z tworzyw i gumy. Odbiorcy przemysłowi również cenią sobie K i odwiedzają je, aby zapoznać się z nowymi pomysłami we własnej branży i w odniesieniu do własnych wyrobów. Wystawcy nastawili się na tę grupę klientów: prawie połowa firm uczestniczących w K kieruje swoją ofertę bezpośrednio do przemysłowych odbiorców półfabrykatów i elementów technicznych. Dzięki temu K stały się najważniejszą platformą informacyjną dla pracowników działów rozwoju, konstruktorów i technologów z licznych branż przemysłowych.
Na pierwszym miejscu jest tutaj przemysł samochodowy. Około 40 proc. wszystkich wystawców, którzy na K prezentują ofertę dla użytkowników przemysłowych czekają na nowe opracowania w tej dziedzinie przemysłu. Jedna trzecia prezentuje nowości w technice medycznej, następnie w elektronice i elektrotechnice, transporcie, opakowaniach i logistyce oraz w przemyśle dóbr konsumpcyjnych.
Dzięki swojej innowacyjnej ofercie wystawcy K 2010 sprawiają, że targi te są najważniejszą w świecie platformą biznesową w branży. W każdym segmencie oferta obejmuje rozwiązania od standardowych do high-tech, od sprawdzonych technologii po wizjonerskie strategie. Kto działa w tworzywach sztucznych i kauczuku, kto chce swoim klientom oferować jeszcze atrakcyjniejsze produkty, kto planuje inwestycje lub chce zorientować się w konkurencji – dla tego wizyta na K jest obowiązkowa.
Kompas innowacji pozwala na precyzyjne przygotowanie targowej wizyty
Aby ułatwić odszukanie tych wszystkich nowości, powstaje właśnie instrument, który pokaże prostą drogę do największych atrakcji. Jest to tzw. Kompas Innowacji – Innovation Compass. Każdy zainteresowany będzie mógł indywidualnie przygotować swoją wizytę na targach K 2010 i optymalnie wykorzystać cały czas na tę wizytę przeznaczony.
Na około sześć tygodni przed targami Innovation Compass pojawi się w sieci. Chodzi tu o algorytm wyszukiwania tych innowacji, które pozwalają na istotną poprawę lub zasadniczą zmianę i tym samym na uzyskanie przewagi konkurencyjnej.
Zespół ekspertów złożony z uznanych naukowców i wybranych przedstawicieli rady wystawców K zdefiniował tematy wiodące Innovation Compass, które charakteryzować będą rozwój rynku tworzyw sztucznych i kauczuku w nadchodzących latach.
W branży surowców i materiałów pomocniczych są to:
- Optymalizacja tworzyw standardowych i kauczuku
- Tworzywa sztuczne z surowców odnawialnych
- Modyfikacje tworzyw i kauczuku cząstkami w nanoskali
- Tworzywa funkcjonalizowane, elementy konstrukcyjne i powierzchnie
- Tworzywa i kauczuki do lekkiej konstrukcji m.in. pianki
- Kompozyty z włóknami i ich przetwarzanie
- Materiały hybrydowe.
Dziedzina maszyn i urządzeń obejmuje następujące segmenty:
- Skracanie czasów produkcji
- Wzrost przepustowości
- Skracanie czasów przezbrojenia maszyn i urządzeń
- Zintegrowane procesy produkcji
- Optymalizacja operacji cząstkowych
- Efektywność energetyczna
- Efektywność materiałowa