Niezależne i wyspecjalizowane serwisy badające ruch w internecie: Alexa.com i Google Analytics po raz kolejny wskazały, że największym i najchętniej oglądanym portalem dla branży tworzyw sztucznych i opakowań w polskim internecie jest wortal Plastech.pl.
Tak było do tej pory i w 2011 r. nic się nie zmieniło. Plastech.pl w pojedynkę wciąż jest używany chętniej niż konkurencja razem wzięta. Oczywiście te wyniki nas cieszą, bo potwierdzają naszą pozycję jako niekwestionowanego lidera w internetowym świecie tworzyw sztucznych. Pod uwagę braliśmy te serwisy, które skupiają się wyłącznie na tworzywach sztucznych lub opakowaniach, a nie specjalizują się w całej - nie tylko tworzywowej - chemii.
I tak w Alexie wyniki średniej dziennej liczby użytkowników przedstawiają się następująco:
Nie ma powodów podejrzewać, że zarówno Alexa.com jak i Google Analytics, na badaniach których opierają się pomiary statystyczne całego internetu, akurat w przypadku ruchu generowanego przez polską branżę tworzyw sztucznych solidarnie się pomyliły. Zatem ich wyniki należy traktować niezwykle miarodajnie i się na nich opierać.
Zresztą jeśli mowa o porównaniach oglądalności, to warto je robić wyłącznie na podstawie informacji zbieranych z tego samego źródła. Stąd bez sensu jest podawanie informacji o tym, że w prywatnych pomiarach wyniki są inne – najczęściej dużo lepsze – niż wskazują to dane uzyskane ze źródeł zewnętrznych. Ostatecznie sprzedaż prasy też mierzy Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. W internecie jest Alexa.com, jest Google Analytics, więc tym się posiłkujemy. Gdy pojawią się inne zewnętrzne mechanizmy badania ruchu, to i tam się podliczymy.