Dane z raportu, jaki TNS Polska przygotował na zlecenie Carlsberg Polska, posłużyły za punkt wyjścia dla kampanii "Weź mnie w obroty", zainicjowanej w 2014 r. we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Celem działań było zwiększanie świadomości ekologicznej konsumentów i zachęcanie ich do oddawania szklanych butelek zwrotnych do sklepów, co przekłada się na liczne korzyści dla środowiska naturalnego. Badania przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Środowiska rok później, w 2015 roku, potwierdziły, że 78 proc. Polaków uważa, że plan wprowadzenia kaucji za szklane i plastikowe butelki po napojach poprawiłaby stan środowiska. Jednocześnie 31 proc. respondentów przyznało, że miało problem z odzyskaniem obowiązującej już kaucji za szklaną butelkę w sklepie. Jako jeden z powodów konsumenci podawali konieczność okazania paragonu za zakupiony wcześniej produkt. To nadal duża bariera w promowaniu ekonawyku oddawania do sklepów butelek zwrotnych.
Polacy nie chcą zwracać butelek od piwa
Dane z raportu, jaki TNS Polska przygotował na zlecenie Carlsberg Polska, posłużyły za punkt wyjścia dla kampanii "Weź mnie w obroty", zainicjowanej w 2014 r. we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Celem działań było zwiększanie świadomości ekologicznej konsumentów i zachęcanie ich do oddawania szklanych butelek zwrotnych do sklepów, co przekłada się na liczne korzyści dla środowiska naturalnego. Badania przeprowadzone na zlecenie Ministerstwa Środowiska rok później, w 2015 roku, potwierdziły, że 78 proc. Polaków uważa, że plan wprowadzenia kaucji za szklane i plastikowe butelki po napojach poprawiłaby stan środowiska. Jednocześnie 31 proc. respondentów przyznało, że miało problem z odzyskaniem obowiązującej już kaucji za szklaną butelkę w sklepie. Jako jeden z powodów konsumenci podawali konieczność okazania paragonu za zakupiony wcześniej produkt. To nadal duża bariera w promowaniu ekonawyku oddawania do sklepów butelek zwrotnych.
- Strony:
- 1
- 2