Rozmowa z Andrzejem Chlebowskim, dyrektorem Działu Tworzyw Sztucznych ThyssenKrupp Energostal

Rozmowa z Andrzejem Chlebowskim… Tworzywa sztuczne od blisko półtora roku są bardzo ważną częścią oferty produktowej firmy ThyssenKrupp Energostal. Spółka ta jest jednym z czołowych dystrybutorów tworzyw sztucznych w Polsce. w latach 2003-2007 firma notuje stały wzrost wyników finansowych. W 2006 r. osiągnęła obrót w wysokości 1,41 mld zł, a już w kolejnym roku było to 1,78 mld zł, czyli nastąpił wzrost o 26 proc. O aktywności firmy w obszarze tworzyw sztucznych rozmawiamy z Andrzejem Chlebowskim, Dyrektorem Działu Tworzyw Sztucznych ThyssenKrupp Energostal. - Jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm w tej branży w Polsce - przyznaje dyrektor Andrzej Chlebowski.

ThyssenKrupp Energostal działa w wielu branżach. Jedną z nich jest branża tworzyw sztucznych. Jak ważny jest ten sektor dla funkcjonowania firmy?
Andrzej Chlebowski: - Tworzywa sztuczne to ważny, dynamicznie rozwijający się sektor rynku. Moda na tworzywa sztuczne zwiększa się coraz bardziej wraz ze wzrostem współpracy z krajami Europy Zachodniej, gdzie zużycie tworzyw na głowę mieszkańca jest kilka razy większe niż w Polsce dziś.

Tworzywa sztuczne są ściśle powiązane, zwłaszcza w sektorze przemysłowym czy budowlanym z oferowaną przez nas pozostałą gamą produktów. Olbrzymie zbiorniki zbudowane z metalu wykłada się np. poliolefinami, aby nadać im odpowiednie właściwości, odporności na różnego rodzaju chemikalia itp.

Poza tym coraz częściej tworzywa zastępują elementy metalowe, np. przekładnie, łożyska, zwłaszcza tam, gdzie stosowne są dzisiaj bardzo drogie uszlachetnione gatunki stali. W takich aplikacjach tworzywa np. konstrukcyjne spełniają się lepiej, dlatego są już dziś, a w przyszłości będą jeszcze częściej stosowane w wielu aplikacjach zarezerwowanych do tej pory dla metali.

W ofercie ThyssenKrupp Energostal tworzywa sztuczne są już od półtora roku. Obecnie stanowią duży udział w łącznej sprzedaży firmy. Uważamy, że w najbliższych latach będzie to jedna z najdynamiczniej rozwijających się grup produktowych w naszej firmie.

Oferowane przez firmę tworzywa sztuczne adresowane są do wielu branż: reklamowej, budowlanej, przemysłowej, opakowaniowej, drewnopochodnej. Która z nich w największej mierze korzysta z oferty firmy związanej z tworzywami sztucznymi?
Na chwilę obecną najwięcej produktów z tworzyw sztucznych mamy w ofercie dla branży reklamowej. Jest to bardzo ważna dla nas część rynku. Dla potrzeb klientów reklamowych stale poszerzamy i modyfikujemy naszą ofertę, tak aby była ona jak najlepiej dopasowana do ich potrzeb. Obecnie pracujemy nad wyodrębnieniem części produktów dedykowanych do sektora drukarni, najdynamiczniej rozwijającej się dziś części rynku reklamowego. Mamy nadzieję, że od nowego roku obrachunkowego będziemy w stanie przedstawić klientom odpowiednią ofertę.

Czytaj więcej:
Rynek 1135
Wywiad 296