Rozmowa z Andrzejem Chlebowskim, dyrektorem Działu Tworzyw Sztucznych ThyssenKrupp Energostal


A jak przedstawia się oferta dla przemysłu?
Rozwija się ona dosyć dynamicznie. Budujemy ją stosunkowo niedługo, ale już dziś widzimy, że ta decyzja była słuszna. Branża budowlana urosła obecnie do rangi największej wartościowo części naszej oferty. Mamy tutaj wiele produktów skierowanych do małych i dużych firm na potrzeby własnej produkcji lub wręcz produkty dla klientów indywidualnych, które dystrybuujemy poprzez sieci marketów budowlanych.

Ale mamy też bardzo szeroką gamę produktów systemowych, przeznaczonych na projekty budowlane. Mam tu na myśli systemy pokryć dachowych i elewacji. To dziś bardzo intensywnie rozwijająca się część naszej oferty.

Andrzej Chlebowski, dyrektor Działu Tworzyw Sztucznych ThyssenKrupp Energostal

Potrzeby, której z tych branż są z punktu widzenia Państwa firmy najtrudniejsze do zaspokojenia?
Zdecydowanie przemysłu. Dzieje się tak dlatego, że są to materiały w przeważającej części wysoko przetworzone/modyfikowane, dostosowywane swoimi właściwościami do ściśle określonych warunków pracy, w których będą zastosowane.

Posiadają one zwykle niestandardowe formaty czy kolory dopasowane dokładnie do wymagań klienta. Nie są to standardowe materiały, które można składować na magazynie. Oferty są zawsze przygotowywane pod konkretne zapytania odbiorców, co powoduje, że nakład pracy i zaangażowanie w sprzedaż tych produktów jest większe niż zwykle. Jak już wspomniałem na początku, te właśnie produkty znajdują i będą w przyszłości znajdowały coraz szersze zastosowania w wielu gałęziach gospodarki, dlatego chcemy je mieć w naszej ofercie.

Jakie tworzywa sztuczne i czyich producentów znajdują się w ofercie firmy?
Nie da się ich wszystkich wymienić, bowiem jest ich zbyt wiele. W naszej ofercie znajdują się produkty powszechnie stosowane w branży reklamowej, budowlanej, przemysłowej, a także materiały z grupy drewnopochodnych i opakowań jako uzupełnienie naszej oferty. Producenci, z którymi współpracujemy, to firmy zaliczane z Europy oraz Azji, zaliczane do grona liderów rynkowych.

Informujecie Państwo, że segment Services, do którego należy ThyssenKrupp Energostal posiada największa sieć dystrybucji m.in. tworzyw sztucznych na świecie. Jak przedstawia się ta sieć dystrybucji, co przesądza o jej wartości?
Sieć sprzedaży w ThyssenKrupp Services to kilkaset spółek w 50 krajach świata. Ale sama wielkość sieci dystrybucji nie przesądza o jej wartości. Istotna jest ścisła współpraca z pozostałymi spółkami koncernu ThyssenKrupp, działającymi w różnych gałęziach przemysłu. Tego typu współpraca pozwala na lepsze poznanie potrzeb klientów i przedstawienie kompleksowej i konkurencyjnej oferty produktów i usług.

Czytaj więcej:
Rynek 1135
Wywiad 296