Rozmowa z Andrzejem Chlebowskim, dyrektorem Działu Tworzyw Sztucznych ThyssenKrupp Energostal


Co jest największym wyzwaniem dla Państwa firmy, jeśli idzie o jej funkcjonowanie w obszarze tworzyw sztucznych?
Zdecydowanie jest to połączenie i integracja wieloletnich doświadczeń w obszarze dystrybucji tworzyw sztucznych z jednej strony i metali z drugiej. Rynki metali i tworzyw żądzą się innymi prawami, ale szeroka, multiproduktowa oferta jest bardzo korzystna dla klientów, ponieważ odpowiada na ich kompleksowe potrzeby. Klient zużywający tworzywa sztuczne często wykorzystuje również metale. U nas może zakupić wszystkie materiały wraz z usługą np. cięcia.

Dokładnie, z podaniem liczb, informujecie Państwo o wzrastającej sprzedaży ThyssenKrupp Energostal. Jak kształtuje się ta sprzedaż w odniesieniu do sektora tworzyw sztucznych?
Od roku 2001/2002 kiedy rozpoczęliśmy współpracę z ThyssenKrupp wtedy jeszcze pod nazwą TyssenKrupp Aplex do dnia dzisiejszego nasze obroty wzrosły pięciokrotnie, co uważamy za bardzo duży sukces. Jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm w tej branży w Polsce.

Firma wzbogaciła się niedawno o nowe Centrum Magazynowo-Serwisowe w Dąbrowie Górniczej. Jak duże znaczenie ma ono dla funkcjonowania ThyssenKrupp Energostal?
W przypadku tworzyw magazyn w Dąbrowie Górniczej jest jednym z dwóch magazynów centralnych, w których składujemy pełny zakres naszych produktów.

Nasza logistyka opiera się właśnie na magazynach centralnych skąd regularnymi transportami materiał dociera do magazynów oddziałowych i jest dystrybuowany do naszych odbiorców. Dąbrowa Górnicza jest najważniejszym ogniwem logistycznym w naszej dystrybucji. Centrum posiada również rozbudowaną część serwisową umożliwiającą daleko idącą obróbkę oferowanych materiałów. Klient dostaje materiał przystosowany do jego potrzeb. Podobne centrum istnieje w Poznaniu, a już niedługo powstanie trzecie w okolicach Warszawy.

Jak w najbliższym okresie wyglądał będzie rozwój ThyssenKrupp Energostal, jeśli chodzi o sektor tworzyw sztucznych?
Jak już wspomniałem nasze plany są skoncentrowane na ciągłym dopasowywaniu oferty dla potrzeb branży reklamowej i tutaj w segmencie drukarń widzimy nasza przyszłość dla tej części oferty.

W dalszym ciągu będziemy też intensywnie rozwijać nasze działania i produkty dla branży budowlanej. Już dziś dysponujemy jako cała firma ofertą produktów przeznaczonych dla zaspokojenia potrzeb klientów budowlanych od fundamentów aż po dach i elewacje.

Będziemy także kontynuować rozwój w ramach produktów przemysłowych. Naszym celem na następne lata jest co najmniej utrzymanie takiej jak dotychczas dynamiki wzrostu sprzedaży.
Dziękujemy za rozmowę

Czytaj więcej:
Rynek 1135
Wywiad 296