Sukcesy e-commerce w Grupie BASF


BASF umożliwia swoim klientom oraz dostawcom zawieranie transakcji drogą elektroniczną od 2001 roku. Serwis internetowy składa się
z dwóch elementów. Pierwszy z nich Elemica jest niezależną siecią założoną pierwotnie przez 22 firmy chemiczne (obecnie ponad 200). Łączy elektronicznie systemy zarządzania zamówieniami klientów
i dostawców. Drugi system WorldAccount to portal e-commerce dostępny w 11 językach oferujący wszystkie produkty BASF,
z wyłączeniem nafty i gazu. W tej chwili jest tam około 10 000 zarejestrowanych użytkowników z 90 krajów.

Transakcje elektroniczne są bardzo ważne dla BASF również jako odbiorcy. Około 30% surowców wykorzystywanych przez niemiecki oddział firmy jest pozyskiwana on-line. W przypadku usług i zakupu sprzętu jest to nawet 50%.
* * *

BASF jest wiodącą firmą chemiczną na świecie. Swoim klientom oferuje szeroki asortyment, który obejmuje: chemikalia, tworzywa sztuczne, produkty uszlachetniające, środki ochrony roślin i chemikalia specjalne, sięgając aż do ropy naftowej i gazu ziemnego. Jej siłę stanowi unikatowa strategia produkcji zintegrowanej. W ten sposób przedsiębiorstwo osiąga maksymalną efektywność kosztów i długofalową przewagę nad konkurencją. BASF kieruje się w swoim działaniu ideą zrównoważonego rozwoju (Sustainable Development). Firma zatrudnia na całym świecie ponad 89 000 pracowników. W roku 2003 koncern BASF uzyskał obrót rzędu 33,4 mld Euro. BASF jest notowany na giełdach we Frankfurcie (BAS), Londynie (BFA), Zurychu (BAS), Paryżu (BA) oraz Nowym Jorku (BF).

* * *

Czytaj więcej: