W branży tworzyw nie zawsze cena jest najważniejsza

W branży tworzyw nie zawsze… Prezentujemy wywiad z Yvonne Reimer z firmy Velox.

W ubiegłym roku firma Velox świętowała 20-lecie obecności na rynku dystrybutorów tworzyw sztucznych. Jednocześnie w tym roku firma obchodzi 10. rocznicę działalności biura w Polsce. Jak oceniłaby Pani obecną pozycję firmy na tle konkurencji, zarówno na rynku polskim i ogólnoeuropejskim?

Portfolio firmy Velox posiada specjalistyczny charakter. Znajdują się w nim jedynie tworzywa konstrukcyjne, tworzywa do zastosowań medycznych i specjalnych, jak również modyfikatory, uszlachetniacze i wypełniacze, stosowane nie tylko w branży tworzyw. Dlatego też niezwykle trudno o porównanie naszej oferty z ofertą konkurencji i o jednoznaczne określenie naszej pozycji.

Pracuję w firmie Velox od 14 lat i analizując rozwój przedsiębiorstwa, chciałabym podkreślić fakt, iż oferta firmy Velox jest coraz szersza i bardziej specjalistyczna. Jesteśmy jednocześnie otwarci na propozycje innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do rozwoju światowego rynku i jego wymogów.

Świetną ilustracją tej filozofii może tu być wyliczenie kilku konkretnych przykładów innowacyjnych produktów w naszym portfolio. Oferujemy m.in. dodatki poprawiające płynięcie i homogenizację wypełniaczy oraz umożliwiające skrócenie cyklu produkcyjnego. W ślad za tym idzie oczywiście wzrost wydajności produkcyjnej. Inne przykłady to chociażby jony srebra, przy użyciu których możemy uczynić tworzywo biostatycznym, czy pełne i puste mikrosfery szklane, których użycie, np. do modyfikacji tworzyw, poprawia ich własności mechaniczne i redukuje skurcz. Warto także wspomnieć w tym miejscu o termoplastycznym poliuretanie, którego specjalnie opracowane własności, umożliwiają użycie w powlekaniu specjalnej odzieży sportowej, dając efekt oddychania, czy o modyfikowanym poliuretanie termoplastycznym, przy użyciu którego możemy zastąpić metal.

Jak już jednak wspomniałam, lista przykładów naszej działalności w obszarze innowacji jest bardzo długa.

Velox posiada biura handlowe w 18 krajach europejskich. Czy planowane jest dalsze rozszerzenie działalności, np. na kraje Europy Wschodniej czy na Bałkany?

Jeżeli chodzi o rozszerzenie naszej aktywności na terenie Europy Wschodniej, w tym momencie posiłkujemy się doświadczeniem i rozeznaniem rynku firm działających już na tym terenie i z którymi kooperujemy od lat.

Czytaj więcej:
Wywiad 299