W ostatnich dniach marca rozpoczyna się pierwszy etap organizowanych od siedmiu lat międzynarodowych zawodów w zarządzaniu łańcuchem dostaw Global Challenge - The Fresh Connection. Od 27 marca do 14 kwietnia organizowane są Remote Sessions. To faza wstępna rozgrywek, gdzie wyniki nie mają znaczenia, natomiast gracze mogą sprawdzić, jakie zadania czekają na nich w kolejnych miesiącach.
Zawody toczą się w oparciu o zaawansowany symulator, w którym zarządza się wirtualnym przedsiębiorstwem. Biorą w nich udział czteroosobowe zespoły. Każdy w zespole ma przypisaną rolę, reprezentując jeden z pionów firmy: zakupy, operacje, sprzedaż i łańcuch dostaw. Kluczem do sukcesu jest współpraca pomiędzy graczami oraz zrozumienie połączeń pomiędzy poszczególnymi funkcjami. O zwycięstwie decyduje wygenerowanie najlepszego wskaźnika zwrotu z inwestycji (ROI).
Rekrutacja do zawodów nie została jeszcze zamknięta, skończy się przed drugim etapem, a na tę chwilę liczba polskich drużyn wynosi 17. To między innymi przedstawiciele firm Beiersdorf Manufacturing Poznań, Bell PPHU, Danfoss Power Solutions, Dell Products Poland, Dendro Poland, GKN Driveline Polska, LSC Communication, Nexteer Automotive Poland, Pepsico Logistyka, Polpharma, US Pharmacia czy Valeo Service Eastern Europe. Osiągnięcia rodaków z poprzednich lat pokazują, że należy się liczyć z reprezentantami naszego kraju. Na trzy występy w międzynarodowym finale, już raz udało nam się zdobyć tytuł Mistrza Świata GC TFC.
24 kwietnia jest datą rozpoczęcia wspomnianego drugiego etapu, czyli Global Challenge Rounds równolegle dla wszystkich drużyn z całego świata. Wtedy wystartują rozgrywki na poziomie regionalnym, a dalej przejdzie tylko jedna drużyna ze swojego państwa. Zwycięzca pojedzie 28 września do Lizbony, by zmierzyć się z najlepszymi na świecie. Jak co roku, do zawodów przystąpiło ponad 300 drużyn z 16 państw m.in. z USA, Brazylii, Argentyny, Francji, Rosji, Chin, RPA czy Japonii.
Główną nagrodą zawodów jest kurs SCM na Massachusetts Institute of Technology (MIT) w Bostonie .Podróż oraz pobyt drużyny w Lizbonie, która wygra krajowe eliminacje, są pokrywane przez polskiego przedstawiciela organizatora, firmę MPM Productivity Management.
Patronat honorowy nad polską częścią zawodów objęła Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza.
Przebieg zawodów można śledzić na profilu MPM Productivity Management w mediach społecznościowych. Pełne informacje o zawodach GC TFC 2017 na stronie internetowej organizatora.
The Fresh Connection (TFC) to innowacyjna symulacja typu web-based business, angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem (nazwanym właśnie The Fresh Connection) produkującym soki owocowe. Decyzje do podjęcia przez uczestników symulacji są tożsame z rzeczywistymi dylematami, z którymi pracownicy spotykają się w codziennej pracy. Pracując w zespołach czteroosobowych, uczestnicy reprezentują cztery piony firmy: sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw i finanse. Wirtualna firma stoi w obliczu spadku wydajności, kierownictwo firmy musi jak najszybciej wydostać firmę z kłopotów. To środowisko wysokiego ciśnienia, w którym skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw jest kluczem do sukcesu. Zrozumienie połączeń pomiędzy poszczególnymi funkcjami i współpraca są kluczowymi elementami sukcesu całego przedsiębiorstwa.