Ciekawe opakowanie zwiększa skuteczność zapamiętywania i atrakcyjność danego towaru. Odgrywa ważną rolę w decydowaniu o zakupie, będąc swoistym impulsem, bodźcem. W hipermarkecie kupujący przechodzi obok około 300 różnych przedmiotów na minutę. Opakowanie musi więc zadziałać jak dobra, pięciosekundowa reklama przyciągając uwagę, wzbudzając zaufanie i wywołując korzystne wrażenie.
W branży mleczarskiej, gdzie mamy do czynienia z przysłowiową walką o klienta obserwujemy największą różnorodność i kolorystykę w opakowaniach. W przypadku jogurtu elementem, na którym skupia się uwaga konsumenta jest aluminiowe wieczko z nadrukiem zwane platynką.
Jednym z czołowych producentów wieczek aluminiowych w Polsce i Europie Środkowej jest polska spółka ColorCap. W branży opakowań aluminiowych firma funkcjonuje od 1995 roku. Udział rynkowy firmy w krajowym rynku platynek szacowany jest na około 45-50%. Oprócz platynek firma produkuje kubki aluminiowe i folie farmaceutyczne oraz toppery. Kubki aluminiowe mają zastosowanie do produktów mięsnych poddawanych procesom sterylizacji lub pasteryzacji. Toppery natomiast to nakładki na kubek z produktem spożywczym w postaci pokrywki plastikowej, napełnionej dowolnym wsadem będącym dodatkiem do tego produktu, np. musli, płatkami kukurydzianymi, drażami czekoladowymi. Na potrzeby przemysłu farmaceutycznego ColorCap wykonuje zadrukowane folie aluminiowe w rolach do pakowania tabletek.
- Wzrost zamożności społeczeństwa powoduje, że konsumenci gotowi są płacić coraz więcej za atrakcyjność i wygodę użytkowania. W większości przypadków ważniejsze od tego, co się sprzedaje, jest to, w czym się sprzedaje, efekt wizualny. Jednak opakowanie nie tylko spełnia rolę estetyczną i marketingową, powinno stanowić również nieprzepuszczalną barierę dla światła i substancji mających wpływ na jakość pakowanej żywności. Spośród wszystkich materiałów stosowanych w przemyśle opakowaniowym niezrównane właściwości izolacyjne posiada aluminium. Żaden inny materiał nie daje lepszej ochrony przed światłem, wilgocią, tlenem, bakteriami i zapachem – mówi Arkadiusz Sapiecha, prezes zarządu ColorCap Sp. z o.o.