Innym rozwiązaniem, które zaprezentowane zostanie w Paryżu, jest model pokazowy dla branży szkutniczej. Zastosowanie techniki infuzji próżniowej (VARI) w produkcji elementów z kompozytów termoplastycznych w systemie reaktywnych tworzyw termoplastycznych zostało pokazane na przykładzie kajaka, stworzonego przez BASF wspólnie z monachijskim projektantem przemysłowym, Janem Haluszka. Przy długości ponad 2,6 m łódka pokazowa jest do tej pory jednym z największych elementów wykonanych z poliamidu reaktywnego metodą infuzji próżniowej. Przy użyciu podciśnienia o wartości 0,9 bar możliwe było wypełnienie elementu dwuskładnikowym systemem o niskiej lepkości w ciągu zaledwie 60 sekund. Analiza wykonalności wykazała, że technika infuzji próżniowej rzeczywiście może być rozwiązaniem przy produkcji dużych kompozytów termoplastycznych w systemie reaktywnych poliamidów.
Zaprezentowany zostanie również pierwszy wzmacniany włóknem kompozytowy prototyp Volkswagena wyprodukowany przy użyciu systemu reaktywnych poliamidów firmy BASF w technologii wysokociśnieniowej RTM. Jest to zbrojenie słupka B, dzięki któremu element jest o 36 procent lżejszy w porównaniu do metalowego odpowiednika produkowanego obecnie.
Na targach JEC firma BASF przedstawi również dwa nowe materiały, które mogą być wykorzystywane w procesie produkcji komponentów dla branży energetyki wiatrowej. Elementy rdzenia łopaty wirnikowej mogą być wytwarzane przy użyciu technologii nawijania włókien ciągłych. Baxxodur System 6100 firmy BASF oferuje nowy system epoksydowy odpowiadający specjalnym wymaganiom tej technologii. System posiada doskonałe właściwości impregnacyjne i charakteryzuje się długim czasem wiązania, co umożliwia produkcję większych elementów. Technologia nawijania włókien ciągłych upraszcza czasochłonny proces wytwarzania łopat wirnikowych i pozwala obniżyć koszty produkcji.