Volkhard Wick z Yanfeng Automotive Interiors przedstawił wpływ rozwoju samochodów autonomicznych na ewolucję wnętrz samochodowych. Firma Yanfeng Automotive Interiors, z siedzibą w Szanghaju jest jednym z globalnych dostawców elementów wyposażenia wnętrz samochodowych, zatrudniającym ponad 33 tyś. pracowników.
Wick wyróżnił trzy zasadnicze zjawiska mające największy wpływ na branżę, której przedstawicielem jest Yanfeng.
- Wzrost poziomu urbanizacji z dzisiejszych 54% do prawie 70% w roku 2050, co będzie przyczyną wzrostu poziomu zanieczyszczeń.
- Globalny wpływ zamożności Chin, będące od 2012 największym na świecie rynkiem towarów luksusowych, którego wartość w roku 2014 wyniosła 106 miliardów USD, stanowiąc prawie połowę światowego rynku. Chiny to zarazem największy na świecie rynek samochodów luksusowych.
- Implikacje społeczne jazdy autonomicznej - będzie ona bezpieczniejsza, tańsza i pozwoli na wykonywanie w trakcie jazdy innych czynności, czyli podaruje konsumentom dodatkowy czas.
Rozwój technologii umożliwiający jazdę autonomiczną ma bezpośredni wpływ na konieczność przedefiniowania roli wnętrz pojazdów. Do głównych wyzwań należeć będzie szybka i płynna zdolność przestrzeni wewnętrznej do przystosowania swojej funkcjonalności w celu zaspokojenia określonych potrzeb konsumenta.
Per Bengtsson z Volvo Car Group, w prezentacji dotyczącej wnętrz samochodów klasy "premium", przypomniał iż ciągle jeszcze pokutuje paradoks polegający na tym, iż z jednej strony tworzywa sztuczne są niedrogie oraz absolutnie niezbędne jako materiały konstrukcyjne, z drugiej zaś, w przeciwieństwie do takich materiałów jak drewno, skóra czy metal wciąż uznawane za materiały niskiej jakości. Mimo, iż Volvo nadal korzysta z materiałów tradycyjnych, to niekończąca się komputeryzacja, rozwój technologii bezprzewodowych oraz integracja znajdujących się na pokładzie urządzeń jasno wskazuje, iż to właśnie tworzywa dysponują największym potencjałem możliwości rozwojowych.
Volvo Car Group
Sesja "New Energy Vehicles" poświęcona była kwestii rozwoju alternatywnych źródeł zasilania pojazdów, takich jak elektryczność oraz ogniwa paliwowe. Podstawowe cele jakie stawia sobie ta gałąź przemysłu motoryzacyjnego to ograniczenie do zera emisji zanieczyszczeń, zwiększenie zasięgu pojazdów oraz skrócenie czasu ładowania.