Remedium na opisane problemy jest oferta serwisowa Elkom Trade S.A. obejmująca następujące usługi:
- wymiana płyt wypełniających typu PP
- naprawa uszkodzeń mechanicznych konstrukcji – prostowanie ścian, spawanie elementów konstrukcyjnych
- renowacja powłoki galwanicznej (ponowne cynkowanie galwaniczne)
- mycie pojemników przy użyciu automatycznej linii myjącej
Automatyczna myjnia pojemników to nowatorskie urządzenie będące wynikiem ponad dwuletniej pracy nad projektem. Urządzenie bardzo dokładnie usuwa zabrudzenia z powierzchni pojemnika. Myjnie projektu konkurencyjnych firm nie są tak precyzyjne w usuwaniu zabrudzeń i działają na zasadzie płuczki. Wysoka jakość oferowanej przez Elkom Trade usługi wynika z nowoczesnej technologii procesu mycia pojemników. Technologia ta obejmuje nie tylko prowadzenie procesu przy użyciu urządzeń zawierających innowacyjne rozwiązania w zakresie rozprowadzania cieczy, ale również oparta jest na odpowiednio zmodyfikowanych, ekologicznych środkach myjących.
4. Radiowa identyfikacja nośnika jako element kontroli przepływu nośników
Rozwiązania logistyczne oferowane przez Elkom Trade S.A. mogą być wyposażone w system RFID. Identyfikacja radiowa pozwala na uniknięcie problemów z efektywnym wykorzystaniem opakowań (pkt.I.ppkt.2).Elkom Trade S.A. jako ekspert w dziedzinie opracowywania optymalnych rozwiązań logistycznych koncentruje się na wdrożeniu kompleksowego zarządzania opakowaniami wtórnymi w magazynie klienta.
Do celów pośrednich tego działania możemy zaliczyć:
a) opracowanie optymalnego nośnika logistycznego odpowiadającego potrzebom klienta.
b) optymalizacja kosztów (zakupu floty i jej obsługi).
c) usprawnienie obiegu opakowań wtórnych pomiędzy klientem a integratorami łańcucha dostaw.
d) optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni magazynowej oraz załadowczej.
e) wdrożenie usług serwisowych w celu przedłużenia żywotności zakupionej przez klienta floty.
Proces zarządzania opakowaniami wtórnymi składa się z poniższych etapów:
a) Opracowanie koncepcji optymalnego nośnika i jego testowanie.
b) produkcja.
c) dostawa do odbiorcy bezpośredniego (klienta A) i/lub dostawa do klienta B – odbiorcy klienta A.
d) serwis.
e) utylizacja nośnika.