Rosyjski Sibur testuje technologię Augmented Reality

Rosyjski Sibur testuje technologię… Rosyjski holding petrochemiczny Sibur opracowuje przemysłową platformę AR opartą na technologiach Augmented Reality. Platforma przeznaczona jest do sprawnej komunikacji usług MRO (Maintenance Repair and Operations) z ekspertami zewnętrznymi. Platforma składająca się z oprogramowania i okularów AR umożliwią specjalistom otrzymywanie dodatkowych informacji pomocniczych i porad dotyczących przeprowadzanych operacji.

Obecnie testowane są poszczególne funkcjonalności platformy przy okazji rozbudowy kompleksu produkcyjnego ZapSibNeftekhim w Tobolsku, który ma zostać ukończony w 2019 r.

- Prowadzone w Tobolsku prace charakteryzują się potrzebą wzmożonej kooperacji z zagranicznymi partnerami, a ta interakcja nie zawsze działa. Wprowadzenie technologii Augmented Reality będzie mieć pozytywny wpływ na terminowość i jakość wykonywanych robót, gdyż eksperci mogą być "podłączeni" do procesu zdalnie, bez względu na to gdzie się znajdują - mówi Jewgienij Gorobiec, główny inżynier Sibur Tobolsk.

- Narzędzia „Remote Expert” (tak nazwano testowaną część platformy) przyczynią się do nawiązania komunikacji pomiędzy rozproszonymi geograficznie zakładami produkcyjnymi w całej grupie. Pozwoli to znacznie skrócić czas reakcji niezbędny do zidentyfikowania przyczyn usterki, pozwoli nam uzyskać ekspertyzy zewnętrznych specjalistów oraz zmniejszyć czas przestojów - wyjaśnia Władymir Romanow, główny inżynier SiburTiumeńGaz.

W przyszłości do platformy AR będzie można dodać narzędzia planowania pracy dla wielu użytkowników oraz system "Pattern Recognition", wyświetlający wskazówki dotyczące sprzętu bez udziału eksperta.

Projekt jest realizowany w ramach prowadzonej na dużą skalę cyfrowej transformacji Sibur, której celem jest zwiększenie wydajności poprzez modernizację produkcji, organizacji, procesów biznesowych oraz wykorzystanie najnowszych osiągnięć czwartej rewolucji przemysłowej.

Transformacja cyfrowy odbywa się w trzech kierunkach - Advanced Analytics (wykorzystanie dużych zbiorów danych, tzw. big data do podejmowania decyzji), digitalizacji procesów (uproszczenie korzystania z aplikacji i urządzeń mobilnych) oraz Industry 4.0 (robotyzacja procesów produkcyjnych).

JL
Źródło: Plastinfo