Najnowszy raport "Punkt widzenia" firmy Stora Enso wskazuje, że przedstawiciele pokolenia milenium - tj. osoby urodzone w latach 1980-2000 - tak cenią środowisko naturalne, że są skłonni więcej zapłacić za produkty sprzedawane w opakowaniach ekologicznych. Analitycy spodziewają się, że wraz ze wzrostem znaczenia generacji milenium wśród konsumentów będzie rósł także wpływ zasad ekorozwoju na handel detaliczny.
Z badań wynika, że 59 proc. przedstawicieli pokolenia milenium uważa ekologiczne opakowania za istotny element całego łańcucha wartości.
- Pokolenie milenium jest wrażliwe na ekologię i oczekuje proekologicznych działań i produktów w całym łańcuchu wartości - mówi Tomasz Żebrowski z firmy Stora Enso. - Dla nas, producentów opakowań odnawialnych, to jasny i zdecydowany sygnał, na który chcemy odpowiedzieć. Dla detalistów i właścicieli marek to wyzwanie, a zarazem szansa zwiększenia sprzedaży.
Raport pokazuje, że generacja milenium jest bardziej skłonna do kupowania produktów ekologicznych, niż starsze pokolenia. Aż 80 proc. młodych konsumentów uznaje opakowanie za istotne podczas podejmowania decyzji zakupowych, a 85 proc. uważa materiał opakowaniowy za element wizerunku marki. Tego samego zdania jest tylko 71 proc. osób z innych pokoleń.
W swojej publikacji Stora Enso pokazuje, że 44 proc. przedstawicieli pokolenia milenium jest gotowych zapłacić więcej za produkty w ekologicznych opakowaniach i że ich zdaniem materiały opakowaniowe oparte na włóknach odnawialnych są zdecydowanie najbardziej przyjazne dla środowiska.
Ekologiczne opakowania mogą otworzyć przed sprzedawcami detalicznymi i właścicielami marek nieoczekiwane możliwości zwiększenia sprzedaży i podniesienia marży, jeśli ich potencjał zostanie w pełni wykorzystany. Szacowany przez analityków wzrost sprzedaży netto na poziomie 2–4 proc. i marża EBIT wyższa o 1,0–2,5 punktu procentowego w określonych obszarach mogą zachęcić przedsiębiorstwa z tego sektora do poważnego rozważenia potencjału opakowań opartych na surowcach odnawialnych.
"Przyszłość opakowań - pokolenie milenium" to czwarty raport z serii "Punkt widzenia" firmy Stora Enso Packaging Solutions. Został on opracowany na podstawie wiedzy branżowej, wywiadów, raportów i międzynarodowego badania przeprowadzonego we współpracy z firmą A.T. Kearney. Dane na temat konsumentów zostały zebrane przy udziale 347 respondentów z 28 krajów. Analiza danych finansowych była modelowana przez firmę A.T. Kearney na podstawie czynników dotyczących opakowań obecnych w łańcuchu wartości.
Stora Enso to światowy gigant branży biomateriałów, opakowań, papieru i produktów drzewnych. Spółka zatrudnia około 28 tys. pracowników na całym świecie. W 2013 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 10,5 mld euro. Działalność pionu Packaging Solutions obejmuje zbiórkę papieru do recyklingu, produkcję ścieru drzewnego i tektury oraz produkcję opakowań z materiałów falistych. Fabryki tektury znajdują się w Finlandii i w Polsce, a zakłady przetwórstwa w dziesięciu krajach Europy i Azji.
Stora Enso Poland
Stora Enso Polska jest filią koncernu Stora Enso, odpowiedzialną za sprzedaż wszystkich jego produktów na rynku polskim.
Polska