Badanie, szczegółowo omówione w pełnym raporcie zatytułowanym „Digitalizacja zarządzania aktywami i majątkiem: obietnice i pułapki”, dostarcza informacji na temat: czynników mających decydujący wpływ na postępowanie procesu digitalizacji, obecny stan adopcji rozwiązań cyfrowych, elementów blokujących i ułatwiających wdrożenia, a także analizuje charakter następującej w branży zmiany, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i czynników sukcesu.
Najważniejsze wnioski przedstawione w raporcie:
- rosnące koszty, które wymuszają wzrost znaczenia wysokości wynagrodzenia i opłat, jako wyróżników wpływających na konkurencyjność; zwyżka nisko kosztowych funduszy pasywnych; pojawienie się na rynku kapitałowym firm fintech i internetowych gigantów, a także nowa generacja inwestorów biegłych w technologiach cyfrowych przyspieszają digitalizację;
- 54 proc. asset menedżerów wykorzystuje media społecznościowe, zaś 56 proc. wealth menedżerów zaadoptowało nowe platformy cyfrowe; spośród ośmiu wymienionych w badaniu cyfrowych narzędzi blockchain był wybierany najrzadziej;
- 80 proc. asset menedżerów i 77 proc. wealth menedżerów spodziewa się, że w przeciągu kolejnych dziesięciu lat digitalizacja częściowo lub w pełni zmieni ich branżę;
- większość przewiduje powstawanie aliansów z zewnętrznymi dostawcami technologii lub rozwijanie własnych platform; tylko niewielka liczba respondentów widzi możliwość zawłaszczenia tej niszy przez zewnętrznych dostawców;
- firmy, które już wdrożyły narzędzia cyfrowe, odnotowują zmniejszenie kosztów operacyjnych, wzmocnienie pozycji rynkowej, wyższą wydajność, lepsze dostosowywanie się do zasad i regulacji rynku, a także zwiększoną satysfakcję klientów.
- Zachowanie klientów będzie czynnikiem, który w nadchodzących latach wymusi na branży zwrot w kierunku digitalizacji, a w efekcie spowoduje zmianę jej charakteru z określonej przez podaż (supply-led), na określoną przez popyt (demand-led) - powiedział Amin Rajan, CEO, CREATE-Research. - Oznacza to, że wealth management znajduje się na początku transformacji, sięgającej dużo dalej niż jakakolwiek inna transformacja, z jaką mieliśmy kiedykolwiek do czynienia w tej branży. W tym kontekście, digitalizacja nie jest wyborem, to jedyna droga jaką możemy iść. Przyszłość należy do firm, z jasno nakreśloną wizją ich biznesu w cyfrowej erze.
- Zleciliśmy przeprowadzenie tego badania, żeby sprawdzić jaki wpływ na branżę asset i wealth management będzie miała za dziesięć lat technologia cyfrowa oraz jaką rolę odegra w utrzymaniu lub zmianie modelu biznesowego firm działających na rynku kapitałowym - powiedział Guillaume Dufour, Vice President, Financial and Business Services Industry, Dassault Systèmes - Dassault Systèmes będzie nadal wspierać instytucje finansowe w przejściu przez cyfrową transformację, oferując rozwiązania branżowe, takie jak "Innovation Factory" służące do digitalizacji procesów, zarządzania, skracania czasu wprowadzania produktów i usług na rynek, a także zmniejszania kosztów wynikających z regulacji. A wszystko po to, żeby w efekcie firmy mogły lepiej obsługiwać swoich klientów.
Raport „Digitalizacja zarządzania aktywami i majątkiem: obietnice i pułapki” powstał w oparciu o ogólnoświatowe badanie przeprowadzone wśród 458 asset i wealth menedżerów z 37 jurysdykcji prawno-podatkowych, regulujących działalność funduszy inwestycyjnych. Ogólna wartość zarządzanego przez nich portfela aktywów wynosi 32 bilionów dolarów.
Pełna wersja raportu znajduje się pod linkiem: https://ifwe.3ds.com/construction-cities-territories/3dexperiencityr